Integrationsprojekt

Texaz

Trådstartare
Har hört mycket om integrationsprojekten här uppe i Dalarna, bl a det somaliska bandylandslaget som nu är på film, men även ett med skidåkande invandrartjejer.

En nära vän jobbar som lärare och kommer då bl a i kontakt med tjejer från hederskulturer. Vi har spånat lite på hur man kan integrera dessa och naturligtvis andra invandrarungdomar.

Känner ni till några andra projekt?
 
Wow va intressant! Såg många inspirerande aktiviteter där :) Hur går en till väga för att bli volontär, och hur mycket tid "måste" en kunna lägga ner för att få vara med?
Finns en hel del info på sidan, bl a om att bli medlem och volontär;) Finns ingen verksamhet på din ort är du säkert välkommen att hjälpa till att starta upp!
 
@Ceta Det beror helt på vad det är för verksamhet :) Jag är med i Tala Svenska-caféet här i Göteborg, vilket innebär 2 timmars verksamhet per vecka (+ planeringsmöten då). Vi har väl som rekommendation att man ska kunna vara med minst en gång i månaden, men det blir roligare ju mer man är med!

Vad det gäller förkunskaper så behöver man inte mycket i "min" verksamhet.
 
@Texaz Skall erkänna att jag inte tittade jättenoga :o Såg "bli medlem"-knappen, men tryckte inte där.. Och saknade en "bli volontär"-rubrik :angel:

@Andromedae jag tyckte besöksgruppen såg spännande ut, men även de andra aktiviteterna i Göteborg! Får kolla upp när jag väl är hemmastadd igen :) Hoppas jag får tid för något sådant trots tre timmars pendling till jobb som jag kommer få....
 
@Texaz Skall erkänna att jag inte tittade jättenoga :o Såg "bli medlem"-knappen, men tryckte inte där.. Och saknade en "bli volontär"-rubrik :angel:

@Andromedae jag tyckte besöksgruppen såg spännande ut, men även de andra aktiviteterna i Göteborg! Får kolla upp när jag väl är hemmastadd igen :) Hoppas jag får tid för något sådant trots tre timmars pendling till jobb som jag kommer få....
Känner igen det där med att ha bråttom, särskilt när man hittar något spännande:D