Intensiv helg

Status
Stängd för vidare inlägg.
En sån där helg där man känner, shit jag behöver två lediga dagar O_o

Tävlingar både lördag och söndag för dottern

Lördag Pay&Jump 50 cm med bebban, gick superbra. Felfri runda och första rosetten.

Väldigt nöjd häst efter ritten som nog tyckte hon kunde ta en GP-klass nästa gång :D
Pfff, 50 cm vad är det sa Tatz och tog i för kung och fosterland

Sen blev det lite oplanerad hoppning med boxgrannen, en 19-årig fd MVS-hopphäst. Ägaren ramlade av och skadade sig i veckan så dottern skulle hjälpa henne ta ett skutt. Ajajaj det hade gjort ont. Så nu dottern få rida hennes istället på tisdagens hoppträning. Ska bli kul få kolla.

Söndagen var det klubbtävling, 70 & 80 var det anmält till.
70 blev det en första placering och det hade kunnat bli jättebra i 80 också om inte piloten fått blackout och hoppat fel hinder.
Men hästen skötte sig utmärkt och det ser lovande ut till lokaltävlingen i maj

Bara för att så tog dottern och Tatz en premiärtur barbacka också. Visserligen med schabrak och padd, men det var inga som helst problem. Cool tjej trots allt, man blir så imponerad (varför har jag inte mer pengar :arghh:)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Fullspäckat schema och så UVI på det, kanske inte så underligt jag vaknade med migrän i morse :yuck: Lördagen så öppnade jag fiket...
Svar
0
· Visningar
343
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I lördags var det först P&J med dottern och medryttarhästen. Första start efter vintern så bara 60 och 70 för lite check och uppvärmning...
Svar
0
· Visningar
292
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Två dagar med tävlingar, nej det tänker jag aldrig mer göra om (säger jag nu ja) Hästhoppning på lördag från 15-19 och ponnyhoppning på...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: cewe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp