Intensiv helg

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina helger börjar alltid fredag kväll med ridning av fröken frieser och i fredags var hon verkligen rolig att rida. Det snöade och det var ett allmänt skitväder, men när jag suttit upp och tänt pannlampan märkte jag inte av vädret. Jag red längre än jag tänkt mig och kände mig bara så lyckligt lottad att jag fick rida en så fin häst.

Lördag morgon blev det uppstigning tidigare än vanligt och så åter en tur till stallet. Fröken frieser var inte lika pigg som dagen innan men vad kan man begära? Det gick ändå helt okej. Sedan var det bara att åka hem kvickt, duscha och få i sig lunch, innan jag åter satte mig i bilen för att styra kosan söderut, närmare bestämt till södra sidan av Stockholm.

Jag kan inte direkt påstå att jag älskar stockholmstrafiken eller att köra genom tunnlarna, men det gick ändå väldigt bra trots att jag ett tag satt fast i en tunnel. Det är med viss fascination jag märker att jag faktiskt funkar och inte får ångest i en sådan situation. Onekligen intressant.

Anledningen till att jag masat mig iväg från mina vanliga tassemarker var att jag skulle fika med @cassiopeja . Jag har nog aldrig ätit en kaka så långsamt som igår. Det hanns knappt med under allt prat. Det var jättetrevligt och nu har jag nog pratat tillräckligt för den närmaste månaden framåt. Jag hoppas att jag inte pratat hål i huvudet på cassiopeja :o.

Sedan passade jag på att göra ett besök hos mamma där det blev lite soffhäng ett par timmar innan jag åkte hem. Det var en ganska trött Magiana som landade hemma så jag hamnade i sängen rätt tidigt och sedan sov jag länge. I morse hade jag dock fått ny energi. Det var på nivån "todeloo", nu ska det städas! Och städning blev det. Och tvätt av kläder. :)

På eftermiddagen åkte jag till fröken frieser igen för lite extra ridning. Jag red extra även i måndags.

Fröken har två olika bett (på olika träns) och idag valde jag att ta det tredelade som är mildare än det bett hon brukar ha. Jag har ridit med det några gånger tidigare och det har gått bra. Idag började dock turen väldigt uselt. Hon var spänd och tittig deluxe. Bettet gick hon också emot. Så jag red ut på gärdet och jobbade henne där, mest i skritt faktiskt. Efter att ha jobbat lösgörande med henne red jag åter ut på banvallen och travade. Och jäklar anamma vad fin hon var :love: ! Hon var värd en miljon :D.

Men jag funderar på om hon verkligen gillar sitt tredelade bett. Hon vill liksom knapra på det. Det andra bettet (med rak mundel) suger hon på och det resulterar i att hon alltid har skum på läpparna när man ridit klart. Det brukar hon få även på det tredelade men det är ganska sparsamt. Själv vill jag ju gärna rida på ett så milt bett som möjligt, men om fröken gillar det andra bettet bättre så är det kanske det som ska användas?

Fina fröken och hennes kompis utan öron:
20150307_173826.jpg

(Bilden är ett par veckor gammal.)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 446
Senast: Hedinn
·
Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
4 999
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu är hösten här, och med den nya ridrutiner för min del. I våras red jag 1½ gång i veckan på stora ridskolan, och ungefär en lektion i...
Svar
0
· Visningar
655
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nu har isoleringen på ridskolan släppt vilket innebär att det åter är möjligt att rida i ridhuset eller på uteridbanan där. Så jag...
Svar
0
· Visningar
182
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp