Bukefalos 28 år!

Intensivt dygn

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår jobbade jag min sista dag före semestern och det var en hel del som skulle fixas. Mitt kontor tömdes på grejer för när jag kommer tillbaka får jag sitta i ett annat rum någon månad innan vi får tillträde till vår nya lokal. Under lunchtid hade jag också tid hos terapeuten så jag fick fara iväg ett tag in mot stan.

Efter jobbet var det åter dags att åka in mot stan, ända till Danderyd den här gången. Jag mötte upp min syrra och sen åkte vi hem till henne på andra sidan stan. Jag har förvisso varit där en gång förut men jag hade ju aldrig hittat utan guidning. När vi ätit lite och packat de grejer som skulle med åkte vi hem till mig. Det blev minst sagt djupa och intressanta diskussioner under kvällen och en bra bit in på småtimmarna. Bl.a. så avhandlade vi ämnet "meningen med livet". Intressant :p

Det finns vissa saker som är lite svåra att sätta ord på men jag gjorde ett försök och hon fattade vad jag menade trots att det är något utanför det världsliga. Vi har väl aldrig umgåtts så mycket i vuxen ålder men verkar ändå vara på samma sida, tänka likartat i många fall och har en del gemensamma nämnare. Det blev väldigt sent innan jag somnade men på morgonen vaknade jag ungefär samma tid som jag brukar. Syrran sov vidare 3 timmar till och under tiden hann jag med både det ena och det andra, så till frukost fick hon nybakade raw vegan cupcakes att komplettera muslin med. Tydligen föll det på läppen. :) Receptet ligger ute på min andra blogg.

På eftermiddagen åkte vi till biltema och ägnade väl cirka 2 timmar där. Det fanns många hyllor att glo på. Själv är jag ju där ibland då jag bor nära, så för egen del hade jag inte så mycket att hämta där. Sen åkte vi hem till mig, lagade mat tillsammans och pratade ännu mer innan det var dags för henne att ta bussen hem.

Jag kommer nog somna rätt ovaggad ikväll då det blev lite kort med sömn inatt. Men det var kul att ha syrran på besök. :)
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 237
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 321
  • Artikel
Dagbok Jo, jag ville ju öva på problemlösning när jag flyttade hit. Jag vet att jag sa det. Men jag tänkte mig nog mer problemlösning genom att...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: svea
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 956
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp