Bukefalos 28 år!

Internet fungerar inte som det ska

Fazeem

Trådstartare
Okej, nu får jag snart psykbryt på det här! Hoppas att det finns någon datorkunnig person där ute..

För några veckor sedan började mitt internet att krångla, använder mobilt bredband från telenor. Det funkar i stort sett som det ska, förutom när jag ska chatta på facebook! Vet inte om det är några fler problem, men det är det jag märker i alla fall.

Det som också är annorlunda är att det står att jag inte är ansluten till internet fastän jag är det. Ikonen nere till höger ser ut såhär:

internet.jpg


Och det är när den ser ut så som jag inte kan chatta på facebook. Jag kan skriva meddelanden, men när jag sedan kryssar ner chattfönstret och sedan klickar upp det igen står det att jag inte har skrivit något. Mina vänner kan inte heller se att jag är online.

Har systemåterställt datorn ett par gånger och då fungerar allt som det ska igen ett tag, sedan kommer problemet tillbaka. Men det fungerar alltid när jag använder Wi-Fi :confused:

Datorn är 3 år gammal, bärbar Sony Vaio med Windows Vista.

Avast virusskydd.

Hjälp! :o
 
Sv: Internet fungerar inte som det ska

Mobilt bredband är ju tyvärr inte alltid stabilt.
Funkar något annat ut mot nätet när du inte kan chatta på FB?
 
Sv: Internet fungerar inte som det ska

Jag sitter oxå på mobilt bredband, har tillgång till både 3 o Tele2. Facebooks chatt krånglar massor när man sitter på mobilt. Jag har nästan alltid mitt avstängt på datorn o kör chatten (om det behövs) via iPhonen istället.
 
Sv: Internet fungerar inte som det ska

inte så konstigt att du har ett kryss på nätverket då du antagligen ansluter de mobila via usb och isåfall så visar krysset att ditt hemnätverk inte fungerar( dvs kabel eller trådlöst)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på att bli totalt tokig här. Jag har en dator och en router. De har fungerat bra ihop och jag har helt automatiskt kunnat...
Svar
8
· Visningar
2 577
Senast: aiquen
·
IT & mobiler Lite snabbt. Har bredband hemma i huset men har precis köpt ett trådlöst internet eftersom jag ska flytta hemifrån snart. Startade...
Svar
2
· Visningar
866
Senast: Tassetass
·
IT & mobiler Min dator dog i februari och sedan dess har den vägrat starta. I går äntligen fick jag den "lagad" av en snäll kille och det som var fel...
Svar
8
· Visningar
1 685
Senast: Araminta
·
A
IT & mobiler Finns här någon som vet vad som kan vara fel på min mammas mobila bredband: Hon har en bärbar dator med mobilt bredband och när hon...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: Stalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp