Internetbedrägeri!!!

G

Gledi

Jag har blivit offer för ett försök till internetbedrägeri!

Därför vill jag varna andra om detta och publicera mail som jag fått av "intresserad köpare i England".
(det finns liknande mail på en fransk internetbedrägerisida, troligtvis samma person:
http://64.233.183.104/search?q=cach...n+terrace"+"west+finchley"&hl=sv&ct=clnk&cd=1)

Det började med att en intressent från England var mycket intresserad av att köpa min häst. Han skulle betala med en check och i "förtroende" hade han även lagt på pengar på checken som skulle betala veterinär och frakt. Jag skulle ta pengar för hästen av checken och sen skicka vidare resten till Vet+ frakt. Checken är på ett högt belopp och går att lösa ut på banken fast den är falsk! Polisen informerade mig om detta och att om jag skickar pengar vidare hamnar de med största sannorlikhet hos han som skickat den falska checken. Efter ungefär 3 veckor kommer ett brev till mig från banken om att detta var en falsk check och att jag är återbetalningsskyldig till banken!!! Ni förstår att detta kan bli riktigt illa!
Han har falsk adress.

Så här såg mailen ut:

________________________________
Från: adams daniel [mailto:danieadams@gmail.com]
Skickat: lö 08-05-17 16:19
Ämne: hast til salgs.

Hello, I am Mr Danie Adams, I want to buy the horse you have for
sale, if available kindly contact or email me on:
danieadams@gmail.com, Thank you.

PLEASE REPLY IN ENGLISH.

God dag , JAG er Mr Danie Adams , JAG vilja till köpa hästen du
har till sälg , om tillgänglig vänlig komma i kontakt med eller email
jag på : danieadams@gmail.com, Tack själv.



GREETINGS,
THANK YOU FOR YOUR REPLY, MY APOLOGIES FOR THE DELAY IN REPLY, I AM PLEASED THE HORSE IS AVAILABLE FOR SALE.
I AM FROM ENGLAND CHELSEA, AN INTENSIVE FARMER REGISTERED WITH
[CAFO] AN AGRIC FIRM IN CHELSEA, I EXPECT THE HORSE TO BE IN A GOOD CONDITION AS EXPECTED. I WILL HANDLE THE TRANSPORT.
KINDLY GIVE YOUR HORSE ASKING PRICE TO CONTINUE WITH THIS
TRANSACTION IN EARNEST. THANK YOU AS I AWAIT YOUR SOONEST REPLY.
SINCERE REGARDS,




GREETINGS,
I WELL RECEIVED AND APPRECIATE YOUR MAIL, THE PHOTOS AND DETAILS ARE PREETY GOOD, I HAVE SENT THEM TO MY SHIPPING AGENT AND VET DOCTOR, THEY WILL COME TO YOUR LOCATION TO INSPECT THE HORSE BEFORE TRANSPORT ARRANGEMENT AFTER YOU HAVE RECEIVED PAYMENT, I AND MY WIFE HAVE AGREED TO PAY 1300.00EUR, FOR YOUR HORSE, KINDLY KEEP THE HORSE OFF OTHER INTENDING BUYERS, I WILL BE GLAD TO CONTINUE WITH YOU RECEIVING PAYMENT AND COLLECTION OF THE HORSE IN GOOD TIME. I AM BUYING THE HORSE AS A PRESENT FOR MY FAMILY ON OUR NEXT ANNIVERSARY, PLEASE IWANT A HORSE OF GOOD PEDIGREE AND QUALITIES. OK. CONCERNING PAYMENT, I WILL MAKE A COMPLETE PAYMENT FOR THE HORSE,I WOULD HAVE LOVED TO PAY IN CASH, ONLY THAT I AM NOT IN YOUR LOCATION AT PRESENT, YOU WILL RECEIVE PAYMENT BY BANK CERTIFIED CHEQUE, FROM MY CLIENT, HE WILL ISSUE YOU A BANK CERTIFIED CHEQUE ON MY BEHALF. I HOPE THIS IS OK BY YOU. I WANT YOU TO KNOW THAT I WILL BE DOING THIS TRANSACTION BASED ON TRUST, THAT YOU ARE A HONEST PERSON AND YOUR HORSE IS IN A GOOD CONDITION, I ASSURE YOU THAT YOUR HORSE WILL BE GOING TO A GOOD HOME, I HAVE LOTS OF SPACE FOR THE HORSE IN MY FARM, AND WE WILL TAKE GOOD CARE OF YOUR HORSE, MY WIFE IS A VET DOCTOR, SHE LOVES HORSE RIDING WITH OUR DAUGHTER. I WILL BE PLEASED TO CONCLUDE THIS TRANSACTION. OK.
YOU CAN CALL ME ON +447011128598, TO DISCUSS THIS TRANSACTION. THANK YOU I AWAIT YOUR SOONEST REPLY. SINCERE REGARDS,



HELLO, HOW ARE YOU DOING TODAY AND HOW IS THE HORSE? I AM PLEASED WE ARE DOING THIS TRANSACTION BASED ON TRUST, I AND MY WIFE ARE PLEASED TO BUY YOUR HORSE, KINDLY KEEP THE HORSE OFF OTHER ASKING BUYERS, WE ASSURE YOU THAT YOUR HORSE WILL BE GOING TO A GOOD HOME AS WE HAVE
LOTS OF SPACE FOR THE HORSE AND SHE HAS EXPERIENCE WITH HORSES OF THIS KIND, WE WILL REGULARLY SEND YOU PHOTOS OF THE HORSE'S DEVELOPMENT, ALSO WE HAVE AGREED WITH THE PRICE OF THE HORSE FOR 1,300euro, AND WE WANT TO CONTINUE WITH YOU RECEIVING PAYMENT AND COLLECTION OF THE HORSE IN GOOD TIME. CONCERNING PAYMENT, YOU WILL RECEIVE COMPLETE PAYMENT FOR THE HORSE BY CERTIFIED BANK CHEQUE AFTER YOU HAVE CONFIRMED PAYMENT AT YOUR BANK
THEN WE CONTINUE WITH COLLECTION OF THE HORSE IN GOOD TIME, AS IT IS MORE RELIABLE AND CONVINIENT FOR US, MY CLIENT HAS MY 5000euro, I WILL INSTRUCT HIM TO ISSUE YOU THE CERTIFIED BANK CHEQUE ON MY BEHALF, HE WOULD NEED YOUR; FULL NAME: COMPLETE CONTACT ADDRESS AND POSTAL CODE: PHONE NUMBER:
CLEARLY STATED TO ENABLE HIM SEND THE CERTIFIED BANK CHEQUE OF 5.000euro TO YOU. KINDLY COLLECT 1,300euro AS PAYMENT FOR THE HORSE, THEN SEND THE REST OF MY BALANCE TO MY SHIPPING AGENT AND VET DOCTOR TO START ARRANGING SHIPMENT OF THE HORSE TO MY LOCATION. I HAVE TO TRUST YOU TO SEND THE BALANCE MONEY TO MY SHIPPING AGENT TO ENABLE THEM COME TO YOUR LOCATION TO COLLECT THE HORSE AFTER YOU RECEIVE PAYMENT. THEY WILL NEED YOUR COOPERATION FOR EASY SHIPMENT TO MY LOCATION. KINDLY GET BACK TO ME WITH YOUR CONTACT DETAILS AS TO CONTINUE WITH YOU RECEIVING PAYMENT AND COLLECTION OF THE HORSE IN GOOD TIME. THANK YOU AS I LOOK FORWARD TO READING FROM YOU SOONEST. BEST REGARDS. +447011128598.



WARM REGARDS, MR ADAMS.
16 ABERDEEN TERRACE,
WEST FINCHLEY,
LONDON, N12 8EU. UK.
+447011128598.


Greetings,
How are you doing today and how is the horse? I hope this mail meets you well. my sincere appologies for the long silence, I have been away and just returned from a business trip, Concerning payment, I have contacted my client, he informed me that he was awaiting my arrival, he has sent payment to your contact address and you will receive payment early next week by Registered Post, Kindly look out for the package next week. OK. Immediately inform me when you receive the bank certified cheque, to continue with inspection and shipping arrangement for the horse in good time, I have to trust you to honour the certified cheque, collect payment for the horse, then send the rest of my balance to my shipping agent and his vet doctor to enable them come to your location to begin shipment.
I have contacted my shipping agent and his vet doctor, when you confirm payment, they will travel to your location to begin shipping arrangement, kindly put everything in place for them as they will be at your location in good time to collect the horse after you receive and confirm payment. OK. Do get back to me when you receive this message, I want to thank you for selling your horse to me, my family look forward to having the horse in our location soonest, thank you for your sincerity and patience, I hope everything is in place. do get back to me when you receive this mail, Thank you as I await news from you, OK.

sincere regards.



HELLO, I AM PLEASED TO READ FROM YOU, AND TO KNOW THE HORSE IS DOING VERY WELL, KINDLY KEEP ME INFORMED AND GIVE ME NEWS WHEN YOU RECEIVE PAYMENT THIS WEEK, THANK YOU AS I AWAIT NEWS FROM YOU WHEN YOU RECEIVE THE CERTIFIED CHEQUE. OK.
SINCERE REGARDS.


Greetings,
How are you doing today and how is the horse? I am pleased you have
received and honoured the bank cheque, I will be pleased to continue
transport arrangement for the horse. Kindly take he cheque to your
bank the cheque can be cashed at your bank immediately, OK.
Concerning the horse transport, it will be handled by my shipping
agent and his vet doctor assistant, they are the best man to handle
shipment at present, I have to trust you to collect payment for the
horse, then send the rest of my balance in CASH NOT CHEQUE to my
shipper and his vet doctor, from THE POST OFFICE OR WESTERN UNION
TRANSFER OUTLET by WESTERN UNION MONEY TRANSFER.
I contacted my shipping agent and his vet doctor, when they receive
the money by Western Union Transfer, they will travel to your location
to collect the horse for transport, they are expected to be at your
location hopefully after you have sent them the money, kindly put
everything in place for them, they will be at your location in good
time to inspect and collect the horse.
I will send you my shipper and his vet doctor's contact details you
will need to send the money to them from any POST OFFICE by Western
Union Money Transfer, I also have sent your email and, contact address
and phone number to my shipping agent, they would contact you on
shipping arrangement for the horse, do inform me when you read from
them.OK.
I want to thank you for selling your horse to me, also for your
sincerity and patience in this transaction, my family extends their
regards, I assure you that everything is in place, I hope this is fine
by you.
I await your soonest reply.
Sincere regards,
 
Sv: Internetbedrägeri!!!

Du är inte den förste på Buke. Finns ett antal trådar om det redan.
 
Sv: Internetbedrägeri!!!

Rätt vanligt förekommande, om du söker på Buke så finns det trådar om samma tillvägagångssätt.
 
Sv: Internetbedrägeri!!!

Säger som det andra, vanligt förekommande när man lägger ut annonser.
Har själv fått flera sådanna mejl, och jag förstår faktiskt inte att man går på dom? De osar ju misstänksamhet....
 
Sv: Internetbedrägeri!!!

Har förekommit i flera år...

Synd bara att du inte var uppmärksam så du åkte dit
Kanske bättre koll nästa gång
 
Sv: Internetbedrägeri!!!

Jag skulle ALDRIG sälja min häst över internet till någon jag aldrig träffat! Så ja skulle heller aldrig kunna bli lurad på detta vis...

Men han som skriver mailen är verkligen en hemsk människa. Förstår inte hur han kan stå ut med sig själv. Han får lös en massa kontanter + en fin häst på köpet som han säkert bara säljer vidare och får ännu mer pengar. Frågan är bara hur han redovisar dessa vinster, eller i för sig, han kör väl allt svart den fule f*n. Blir så arg när jag tänker på att det finns människor som livnär sig på att lura andra människor och dessutom "leka" med djurs framtid och hem.. Usch!! :mad:
 
Sv: Internetbedrägeri!!!

Men hallå..

Någon affär blir inte av utan du växlar in en falsk check åt honom, han får "överskottet" & du får stå med lång näsa när det kommer fram att checken är falsk, förlorat pengar & hästen kvar
 
Sv: Internetbedrägeri!!!

Såna här brev dimper ner på mejlen stup i kvarten. Mer fascinerande är alla mejl om lotterier som man vunnit 1 miljon euro på, utan att ens ha köpt en lott. Otroligt!!! :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Företag We are located on the north side of Lake Balaton. Surrounded by hills and vineyards, we have access to excellent trails and even better...
Svar
0
· Visningar
201
Kropp & Själ Läste en artikel och såg då detta. Finns det någon mer som över huvud taget hört talas om detta? Jag känner jag inte har en i närheten...
Svar
0
· Visningar
171
Senast: 95johsv
·
  • Artikel
Företag Hi all. I have just moved to Bjarehalvon. I am in need a good farrier for my 3 horses. Any recommendations much appreciated thank you????
Svar
0
· Visningar
729
Senast: J Middleton
·
Samhälle Synpunkter på det? Jag läste någonstans att Sverige toppar Europa med mest korttransaktioner per capita. Vet inte om Swich räknas som...
18 19 20
Svar
385
· Visningar
12 604
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp