Intimpiercing (Christina)

strawberrysylt

Trådstartare
Jag har funderat till och från på en sån, alltså en lodrät, böjd stav (vad det nu heter) där nere. Tänkte höra ifall nån har en o kan berätta om hur ont det gör att göra, hur lång läktid det var och om den läkte lätt. Var/är den i vägen? Känselbortfall?

Tack på förhand :)

Ber om ursäkt ifall det finns en piercing-tråd, inte sett nån på länge.

//r
 
Har ingen så kan inte svara på om den är i vägen eller inte, dock tror jag nog inte att den borde vara det, möjligen om man rider/åker motocykel och ofta sitter mycket framåtlutad. Känselbortfall och läktid kan jag heller inte svara på.

Gällande smärta däremot så är det extremt individuellt när det gäller piercingar. Det finns folk som kan pierca vad som helst utan att blinka medan andra svimmar av att pierca öronsnibben. I min mening ser det inte ut som ett ställe som skulle göra speciellt ont jämfört med andra ställen. Skulle tro att om man klarat att pierca naveln så lär man nog klara en Christina utan problem.
 
Funderade länge på en sådan, men då jag rider/cyklar varje dag mer eller mindre så tror jag både läkning och att sen att ha den skulle vara besvärligt. Visst den i naveln gör ju inte ont längre när den bara sitter där, men ibland kläms den eller trycks upp/ned av byxorna och det kan både svullna och bli väldigt ömt för min del (haft den i 8 år så den är helt läkt ;) ) och tror det hade blivit likadant med en "christina" och är det något ställe jag inte vill vara svullen och öm på är det ju där.
Känselbortfall har jag inte hört så mycket om, däremot vet jag fler som tycker att det blir för mycket känsel, så pass att det blir väldigt obehagligt med beröring vilket ju inte låter så kul:p
 
Tack för ditt svar =). Jo, det är ju likadant med mina i bröstvårtorna, oftast känns de inte, men ibland blir det ju att kläderna fastnar i dem o så o de kan svullna lite. Jag rider inte längre och cyklar gör jag visserligen en del, men då på sommaren, nu är min cykelsäsong över fram tills i sommar. Okej, nä för mycket känsel låter ju heller inte så optimalt kanske... hoppas att fler kan komma med input i tråden också hur det kan vara=).

//r
 
Funderade på en sån för läge sedan, men det blev aldrig av. Vad gäller ridningen bör det inte vara några problem. Mig veterligen ska den delen inte nudda sadeln när man rider (olyckor kan ju dock alltid hända). Men får kanske ta det lugnt ändå tills den läkt ordentligt (du får väl satsa på konditionsträning i lätt sits under läkperioden), när den är läkt ska cykla inte heller vara något problem om du nu inte sitter och gnider dig mot sadeln på ett suspekt sätt. Vad jag ska förstå gör det inte ont i förhållande till andra piercings man kan göra och i de flesta fall verkar den förhöja känseln.
 
Tack för ditt svar.

Igår kom jag på att jag kunde ju skriva o fråga "min" piercare. Hon svarade att läktiden är 2-3 mån, att den inte brukar vara ivägen och att man inte kan tappa känseln. Men på två andra ställen har jag läst att läktiden är uppemot 8 mån..? Ska skriva tillbaka till henne idag angående det.

//r
 
Kändes inte att göra och läkte både lätt och snabbt. Ingen påverkad känsel eller vart ivägen.

De skulle va vid rakningen iof den är ivägen men jag rakar de jag kommer åt å noppar resten.
 
Tack så mycket för ditt svar, toppen att få svar från någon som har en själv och det låter ju problemfritt! =)

//r
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 380
Senast: Linn-Nora
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 444
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 808
Senast: gulakatten
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 097

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp