Intressant om surrogatmödraskap

Lager

Trådstartare
Jag har hittat flera intressanta föreläsningar från the heritage foundation av alla ställen.... konservativ grupp i USA.

Om surrogatmödraskap:

Tyckte alla tre talare hade viktiga poänger, och särskilt den äldre damen på slutet som tar upp hur man normaliserar synen på kvinnors kroppar som konsumtionsvaror.




Kommentera, eller lägg in fler tips på föreläsningar eller TED-talks eller liknande som ni vill sprida. :)
 
Jag är helt emot surrogatmoderskap på rent juridiska grunder. Sen ska aldrig någons kropp vara till salu, men många gånger handlar det ju om tex en syster eller släkting som bär åt någon som inte kan bära eget barn. Men rent juridiskt är det inte hållbart och det finns en mängd rättsfall från USA som bevisar det.
 

Liknande trådar

Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 637
Senast: tanten
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är ganska fascinerande att iaktta hur den här jobbsituationen påverkar mig, och vilken enorm skillnad det är att (ofrivilligt)...
Svar
16
· Visningar
2 690
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 481
Senast: TinyWiny
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 095
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp