Intressant påminnelse

Jag har någon gång för länge sedan gjort ett test hos arbetsförmedlingen om vilken typ av jobb som kan passa mig. Jag råkade få syn på resultatet nyss och kan konstatera att det nog stämmer rätt bra. Det står följande:

Ditt resultat:
"Den skapande kreatören"

Du stimuleras av att arbeta med arbetsuppgifter där du får utlopp för din kreativitet och fantasi. Det får gärna vara konstnärliga uppgifter där du får arbeta med händerna i en praktisk utformad verksamhet. Du kan trivas både med att jobba självständigt och att arbeta tillsammans med andra. Den arbetsmiljö du helst jobbar i ska vara kreativ, idérik och okomplicerad.


Inte konstigt att jag känner motvilja inför monotona arbeten. (Eller jobb som går emot mina värderingar och där jag tvingas göra våld mot mig själv. )

Men ja, jag har inte möjlighet att välja.
 

Jag gjorde samma test nu och fick samma svar som du.
Jag jobbar på industri där jag gör exakt samma sak varje dag om och om igen. Det är helt underbart. Bara sätta på hörlurar och göra jobbet. Det går på automatik eftersom det är samma sak varje dag.
Då har jag energi kvar efter jobbet eftersom jag inte behöver använda hjärnan på jobbet.
 
Jag gjorde samma test nu och fick samma svar som du.
Jag jobbar på industri där jag gör exakt samma sak varje dag om och om igen. Det är helt underbart. Bara sätta på hörlurar och göra jobbet. Det går på automatik eftersom det är samma sak varje dag.
Då har jag energi kvar efter jobbet eftersom jag inte behöver använda hjärnan på jobbet.
Jag skulle nog uppleva att livet vore meningslöst på ett sådant jobb. Och hur får man batteriet att hålla i mobilen en hel dag om man lyssnar på musik?
 
Jag skulle nog uppleva att livet vore meningslöst på ett sådant jobb. Och hur får man batteriet att hålla i mobilen en hel dag om man lyssnar på musik?
Jag blir verkligen jättetrött på negativiteten och försöken att sabla ner saker genom att ytterligare försöka hitta något ganska ovidkommande som gör det ännu mer omöjligt.
Nu vet jag inte men jag tror ganska många mobiler klarar åtta timmars musiklyssning, men om så inte skulle vara fallet kanske en powerbank kanske kan hjälpa och både den och mobilen kan man väl ladda på lunchen?
Men jag antar att det kommer ett antal anledningar till att det inte är möjligt också, ledsen för detta utbrott. Skall nog gå ut en stund och ladda lite positivitet i vad som ser ut som vårväder.
 
Jag blir verkligen jättetrött på negativiteten och försöken att sabla ner saker genom att ytterligare försöka hitta något ganska ovidkommande som gör det ännu mer omöjligt.
Nu vet jag inte men jag tror ganska många mobiler klarar åtta timmars musiklyssning, men om så inte skulle vara fallet kanske en powerbank kanske kan hjälpa och både den och mobilen kan man väl ladda på lunchen?
Men jag antar att det kommer ett antal anledningar till att det inte är möjligt också, ledsen för detta utbrott. Skall nog gå ut en stund och ladda lite positivitet i vad som ser ut som vårväder.
Så nu får man inte skriva inlägg som är negativa?
Har du läst i stör ej tråden? Där gnäller var och varann människa och det anses ok.
 
Jag skulle nog uppleva att livet vore meningslöst på ett sådant jobb. Och hur får man batteriet att hålla i mobilen en hel dag om man lyssnar på musik?

Vilket fult svar med tanke på att dels sa @sweep att hon gillar sitt jobb och dels att industrijobben är en stor del av vad som håller igång vårt land.

Det är faktiskt lite tröttsamt att du tror att någon stekt sparv ska flyga in i munnen utan att du är beredd att ens förändra något. Vi är många som slitit som f-n på tråkiga och fysiskt krävande jobb, för att försörja oss och att i vissa fall få en chans till att avancera.
 
Jag har någon gång för länge sedan gjort ett test hos arbetsförmedlingen om vilken typ av jobb som kan passa mig. Jag råkade få syn på resultatet nyss och kan konstatera att det nog stämmer rätt bra. Det står följande:

Ditt resultat:
"Den skapande kreatören"



Inte konstigt att jag känner motvilja inför monotona arbeten. (Eller jobb som går emot mina värderingar och där jag tvingas göra våld mot mig själv. )

Men ja, jag har inte möjlighet att välja.
Nu har du skrivit flera gånger att jobbet du har går emot dina värderingar och du får göra våld mot dig själv, men att leva i ett samhälle idag där slipper ingen undan det då de jobben ger skatteintäkter som håller igång samhället där vi alla ingår. Och vi alla nyttjar på olika sätt. Ska man hårdra det så vill du själv inte jobba med det som du anser är fel men tar emot hjälp och bidrag som givetvis finansieras från samma, vilket jag givetvis tycker att alla har rätt till när det behövs .
 
Ja men bra, nu när du vet detta så kan du väl göra en lista över arbetsplatser (arbetsgivare) som du VILL jobba för?

Kontakta företagen på listan och hör efter om du kan skicka en intresseanmälan ifall det inte finns några lediga jobb just nu.
 
Jag gjorde samma test nu och fick samma svar som du.
Jag jobbar på industri där jag gör exakt samma sak varje dag om och om igen. Det är helt underbart. Bara sätta på hörlurar och göra jobbet. Det går på automatik eftersom det är samma sak varje dag.
Då har jag energi kvar efter jobbet eftersom jag inte behöver använda hjärnan på jobbet.

Monotona jobb kan vara helt underbara, som du säger får hjärnan vila och det är inga problem att lämna kvar jobbet på jobbet sas. Sedan lägger en energin och kreativiteten på fritiden.
 
Så nu får man inte skriva inlägg som är negativa?
Har du läst i stör ej tråden? Där gnäller var och varann människa och det anses ok.

Jag tänker att det är en stor skillnad mellan en tråd som används som en allmän slasktratt, jämfört med enstaka användare som ständigt bemöter andras inlägg med "jag hade dött av tristess", "det är meningslöst", "jag hade tappat livsgnistan", "jag hade gjort våld på mig själv om jag gjort så" på inlägg där andra användare lyfter fram sådant de uppskattar och trivs med. Det är helt enkelt inte trevligt.
 
Alltså TS mår inte bra. Jag blir beklämd när jag läser hur vissa skriver och går på. Och inte bara i denna tråden utan i tidigare.
Visst en vanlig användare det är en sak men när forumsägaren skriver att han är less, håll käften och sluta klaga gå ut i solen. Det känns bara inte rätt.
 
Jag tänker att det är en stor skillnad mellan en tråd som används som en allmän slasktratt, jämfört med enstaka användare som ständigt bemöter andras inlägg med "jag hade dött av tristess", "det är meningslöst", "jag hade tappat livsgnistan", "jag hade gjort våld på mig själv om jag gjort så" på inlägg där andra användare lyfter fram sådant de uppskattar och trivs med. Det är helt enkelt inte trevligt.
Så det är mer trevligt att gå in på en dagbokstråd och trycka till en person som uppenbarligen redan mår dåligt? Och sen sitter folk och glatt trycker gilla. Känns som rätt unket beteende enligt mig. :meh:
 
Så det är mer trevligt att gå in på en dagbokstråd och trycka till en person som uppenbarligen redan mår dåligt? Och sen sitter folk och glatt trycker gilla. Känns som rätt unket beteende enligt mig. :meh:

Jag tror att det som forumsägare är väldigt svårt att navigera kring användare som återkommande, både medvetet och omedvetet, sprider mycket negativitet på olika sätt och där det därför blir väldigt laddat mellan den användaren och andra användare. Jag har förståelse för att man tröttnar. Man är inte mer än människa, forumägare eller ej. Det är inte en rättighet att få vara på Bukefalos.
 
Jag tror att det som forumsägare är väldigt svårt att navigera kring användare som återkommande, både medvetet och omedvetet, sprider mycket negativitet på olika sätt och där det därför blir väldigt laddat mellan den användaren och andra användare. Jag har förståelse för att man tröttnar. Man är inte mer än människa, forumägare eller ej. Det är inte en rättighet att få vara på Bukefalos.
Nu är det ju inte bara Gunnar jag tänker på, utan det här händer rätt ofta. En person som uppenbarligen mår dåligt får flera personer mot sig bara för att folk "tröttnar" på deras mentala ohälsa. Empati verkar det vara ont om, och tydligen är det helt omöjligt att bara låta personen vara ifred. Nä, utan då ska man komma med massa spydiga kommentarer.

Om Wille nu bryter mot reglerna, och det inte är "en rättighet att få vara på Bukefalos" så är det väl bara att banna? Istället för att komma med otrevliga kommentarer.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok För snart fyra år sedan började jag på mitt nuvarande jobb. Ett jobb som är ett av de två roligaste jag haft i hela mitt liv! Jag har...
Svar
2
· Visningar
1 172
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp