Intressen, tid och pengar

Jag kan ibland önska att jag inte hade några intressen utan kunde vara nöjd med att sitta i en lägenhet och häcka. Men så tråkigt det skulle bli. Blir ju tråkigt att bara ligga på soffan.

Den här tiden på året är den mest intensiva i trädgården på hela året. Det kan bli lite väl intensivt kan jag tycka. Allt ska liksom göras på en gång. Men jag vet ju samtidigt att framåt juli så blir det mer soft igen.

Just nu har jag en trave växter som skulle behöva komma ner i jorden. Vet inte riktigt när det ska ske. Samtidigt har jag planerat att åka in till stan i morgon och köpa ännu mer växter. Det är växter som inte finns tillgängliga i de vanliga handelsträdgårdarna, men som just i morgon finns att köpa på en marknad. Puh, ännu mer växter att plantera.

Samtidigt skulle jag behöva köpa en kattlucka som öppnar för microchip. Jag hittade ju grannens katt i farstun här om dagen, vilket innebär att jag inte kan mata mina katter i farstun längre. Så jag behöver en sådan kattlucka till ytterdörren så att mina katter kan komma in i huset och käka när de vill. Jag var in till djuraffären igår och kollade på sådana luckor. Priserna låg i nivå med de jag sett på nätet. Men det är ändå en bra slant som ska läggas ut. Samtidigt som jag vill köpa mer växter och behöver nya däck till bilen. :grin:

Men den stora knäckfrågan är ändå inte pengarna. Knäckfrågan är när jag ska få tid att installera luckan. Installationen kommer säkert att ta några timmar. Önskar att jag kunde klona mig så jag hann både det och annat.
 

Jaha, jag fick precis reda på att de som skulle sälja växter i morgon, har ställt in. Fan också. Men då spar jag den tiden och de pengarna.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 377
Senast: ameo
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 022
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Behöver få skriva av mig lite nu känner jag. 2023 var ett riktigt tufft år på många sätt, orkar/kan inte gå in på allt här men liksom...
Svar
0
· Visningar
503
Senast: miumiu
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 144
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden
  • Bildtråden

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp