Cacao_

Trådstartare
Vad gör ni på fritiden?
Jag känner för att göra något mer än att bara "vara" när jag är ledig. Men jag kommer då inte på något kul att intressera mig för och göra. Men nåt kul måste det ju finnas o göra, men vad?
 
Sv: Intressen

Jag läser en del (biblioteket är ett kul ställe!). Baka är ju också trevligt (och gott...). Sedan har jag ju pållarna, så tid går till det också.
 
Sv: Intressen

Hästar är av någon märklig anledning extra poppis bland bukefalisterna.

Sjunga i kör är annars en höjdare!
 
Sv: Intressen

Jag läser en distanskurs på universitet. Jag tycker att det är jättekul. Dessutom är det ju lärorikt också. Det finns hur många kurser som helst inom de mest skiftande områdena. Jag ska definitivt läsa någon annan när denna är klar. Det som kan vara nackdelen är att det kan bli lite ensamt, det är inga fysiska träffar på denna kurs.
 
Sv: Intressen

Måla, rita, skulptera, läsa, skriva, springa (okej, det är inget intresse, snarare ett masochistiskt tvång), lära mig språk...
 
Sv: Intressen

Vad gör ni på fritiden?

Först och främst är jag med familjen, tar dottern till fotboll, åker på utflykter och liknande. Men eftersom du menar tid till mig själv så gör jag då:

hänger på Buke eller på en resesajt där jag skapar tips, skriver på en bok, läser andras böcker, går ut och fotograferar...
 
Sv: Intressen

När jag inte jobbar går tiden åt att:

Vara i stallet med hästen
Pyssla hemma (städning, möblering etc.)
Sitta vid datorn (surfa, fixa med bilder, hemsidor, spela spel...)
Spela tv-spel
Titta på tv, film
Gå på fotboll när säsongen är igång
Promenera, motionera med sambon

Det är väl ungefär vad tiden räcker till, och som jag gillar att göra. Sen klämmer jag in besök hos föräldrar och lite shopping också.
 
Sv: Intressen

Jag pluggar på sidan av mitt heltidsjobb.
Förutom det så sitter jag vid datorn. Pysslar hemma, bakar, läser hur mycket böcker som helst och spelar Mahjong :D
Och så klart, umgås med djuren. Dessutom har giffarna gått upp i allsvenskan igen, förra säsongen gick jag på 8 hemmamatcher tror jag, det blir nog fler i år ;)

Jag har inte så mycket fritid som jag skulle vilja, den här veckan är jag ledig men jag har hur mycket som helst att göra här hemma endå. Nu ska jag åka iväg och köpa en jordad sladd och försöka montera ihop tvättmaskinen :p

Annars skulle jag vilja kunna ägna med tid åt både hund och ha fler marsvin :)
 
Sv: Intressen

Börja läsa Isfolket, då är du garanterat sysselsatt.
47 böcker som fängslar dig och vägrar släppa. ;)

Annars har jag hundarna som största intresse.
Vi tränar väldigt mkt. :)
 
Sv: Intressen

Skriver poesi och noveller, läser, dansar squaredans och ibland går jag gärna studiecirkel på något studieförbund bara för att testa något nytt utan att behöva binda upp mig för längre tid än en termin och en dag i veckan. Då kan jag söka mig vidare sen om jag ramlar på något som jag tycker är jättekul. Har funderingar på att börja släktforska också och fotografera men vet inte hur jag ska hinna med allt bara.
 
Sv: Intressen

Fritid? vad är det?
Jag jobbar heltid och har en gård och många djur, sambo och dotter.
Möjligen kan man säga att jag är på buke på min fritid. Just nu tex. Har semester i dag, lagar stängsel, kör hösilage, lapar lite sol emellanåt. Ska strax fara och köpa foder, sen rida en, tömköra två hästar.
Om nån har fritid över så hit med den:idea:
 
Sv: Intressen

Fritid? vad är det?
Jag jobbar heltid och har en gård och många djur, sambo och dotter.
Möjligen kan man säga att jag är på buke på min fritid. Just nu tex. Har semester i dag, lagar stängsel, kör hösilage, lapar lite sol emellanåt. Ska strax fara och köpa foder, sen rida en, tömköra två hästar.
Om nån har fritid över så hit med den:idea:

Jag har lite fritid du kan få.
Närmare bestämt en hel långtidsjukskrivning, vad sägs om det?:angel:

Jag hade mer än gärna varit fullbokad med saker 24/7 som förr i tiden.:)
 
Sv: Intressen

Jag läser till journalist så jag skriver en del. Läser en hel del med.

Är jourhem åt tre små monster (katter) det tar sin lilla tid varje dag. Rider även ett par dagar /vecka, fast det har blivit dåligt med det senaste tiden - haft lite för mycket att göra.

Ser mycket på film med.

Och jobbar lite när schemat tillåter det.
 
Sv: Intressen

Jag har häst förstås ;) med allting vad det innebär, men sen kite-surfar jag en hel del när vädret tillåter. Jag har även hund som jag aktivt tränar med. Förutom hästen, kiten och hunden så ska jag börja med pistolskytte! Det är en sak jag velat göra en längre tid men inte kommit för mig att ta tag i. När jag nämnde det för en kompis så blev den eld och lågor och ville också börja.

Sen sitter jag framför datorn en hel del, tyvärr. Annars tränar jag, umgås med vänner och bekanta och andra vardagsgrejer.
 
Sv: Intressen

Jag har lite fritid du kan få.
Närmare bestämt en hel långtidsjukskrivning, vad sägs om det?:angel:

Jag hade mer än gärna varit fullbokad med saker 24/7 som förr i tiden.:)

Hm, tack, det beror på vad det är för åkomma som följer med sjukskrivningen. Jag kan inte vara av med några armar och ben:D
 
Sv: Intressen

En verkligt beroendeframkallande hobby är att tillverka smycken av stenar och pärlor. Kul att ge bort. Å va förvånade alla blir, hardugjortdetsjälv? (första gången i alla fall :D )
Häst o hund o andra fyrfota har ju redan omnämnts. Detta är en lugn pysselgrej som man kan göra på natten om man inte kan sova eller nåt...
Sticka o virka är också roligt (om man kan alltså).
 
Sv: Intressen

Jag är historieintresserad och är på fritiden engagerad i en förening som återskapar delar av den ljusa medeltiden.
Ett utmärkt sätt att slappna av, stänga av omvärlden och bara göra vad man orkar och hinner. Under de evenemang som är lite längre kommer man in i en rytm där man glömmer tid och rum. Man sover när man är trött, är vaken när man är pigg och äter när man är hungrig.
Det blir en hel del hantverkande också när man har det här intresset. Allt från att tillverka det man behöver (och som man inte vill köpa) till att hjälpa andra med vad de behöver. Nu förtiden kan man hitta mig broderandes, syendes ett par skor eller knåpandes på en rustning när jag får en stund över. Det trodde jag verkligen inte för ett par år sedan :D
 

Liknande trådar

L
  • Låst
Kropp & Själ Alla här vet nog att såna här iq tester är gjorda för väster ländska tanke sätt och hur man lär sig i skolan här och så. Och dethär är...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
13 886
Senast: Gunnar
·
Tjatter Hej någon mer än jag som roar sig ibland med att göra ai-bilder? Tänkte det kunde vara kul att dela med sig lite av det och se andras...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 395
Senast: cili
·
  • Låst
Fritid Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 900
Senast: Cambrie
·
Skola & Jobb Hur överlever en företagare innan företaget börjar gå med vinst? Blir de försörjda av en partner? Eller jobbar de heltid och kör...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
8 988
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp