Bukefalos 28 år!

Intresserad

Flyttfogel

Trådstartare
Jag är helt totalt okunnig på barockridning, men är väldigt nyfiken! Har i alla år ridit för instruktör i både hoppning o mest dressyr på min egen o andras lite duktigare hästar ända upp till svår nivå i dressyr, men har aldrig provat på detta med barock. Har länge haft känslan att en annan form av dressyr skulle passa min lilla arabdam bättre, har provat liiite, lite åt westernhållet o det tog hon väldigt bra, men jag är inte ett dugg intresserad av western själv, istället verkar barock jätteintressant... Ja, det är nog säkert milsvid skillnad mellan barock o western, så eftersom jag inte vet nånting utöver vanlig skoldressyr så jag tänkte rådfråga er här inne Var ska jag börja?? Finns det nån nybörjarkurs för totalt ovetande med "vanligt" skolad häst? Visst jag kan titta oxå, men helst vill jag prova själv, höra efter med en tränare om kusen min kan vara lämpad för detta.. Hjälp.. :confused: Finns det bra tränare i trakten Västra Götaland/Halland ? Som sagt, häst kan jag men när det kommer till detta ämne är jag helt blåst.. Några bra tips?
 
Ta dig ut på en kurs som fotfolk. Kan rekommendera Christina Drangel som håller till runt dig!

Du kan t.ex. pm:a fio om det för hon rider för henne. Fler här inne som rider för henne, men jag har så jäkla kasst minne. :p


Läs allt du kan komma över. Både i form av böcker och på nätet så får du lite kött på bena. Hoppas att jag inte blir "mördad" för att jag lägger ut den här länken: http://www.akademiskridkonst.se
Min egna hemsida. Där finns det lite smått och gott, men framförallt finns det en hel del länkar och kurser.
 
Tack för hjälpen! :) Ska ta en närmare titt på din sida oxå, ska ta tag i detta o ta reda på om det vore nåt för mej o kusen :)
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 148
Senast: mackan
·
Utrustning Kusen min har en utprovad Tekna S-line dressyr, köpte den i vintras en känner just nu att jag ångrar valet lite grann att jag köpte en...
Svar
1
· Visningar
1 143
Senast: Buck
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
614
Senast: cassiopeja
·
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 086
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp