Introducera häst med utläkt gaffelbandsskada i ny flock

evevol

Trådstartare
Hej! Jag har köpt ett avelssto med en utläkt gaffelbandsskada som kommer till mig i februari. Nu till min fråga, hur ska jag på bästa sätt introducera henne till min flock? Har en väldigt harmonisk flock som är vana nya hästar, brukar alltid bara släppa in nya hästar i hagen utan någon speciell introduktion. Men jag vill ju såklart inte att min nya häst ska slita upp skadan igen så är tacksam för tips över hur jag ska gå tillväga på bästa sätt!
Mvh
 
se till att hästen är uppvärmd men inte trött när du släpper in den. Då minskar man risken att hästen knixar till skadan om den drar en repa.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
3 976
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 891
Senast: Stereo
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 101
Senast: AbCdE
·
Hästvård Hej! Jag köpte en häst för exakt ett år sedan (november 2021) som var allt jag och mina döttrar drömt om. Extremt lätthanterlig, pigg på...
2
Svar
30
· Visningar
5 032

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp