Introducera mat (Utbruten från Sommarföräldrar 2018 del 2)

vinkelina

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Hur tänker ni med aming och intrdusera vanligt mat? Med storebror började vi vid 4 månader som i princip alla andra här i Finland. Denna gång känner jag att jag inte alls har så bråttom (han går ju upp över ett kg per månad på bröstmjölk)
BVC tyckte att det var okej att fortsätta med amning men att vi nog borde ge en gurkstav eller så för konsetsnesen skull för att det kan bli såååå svårt om man väntar till 6 månader. Han visar ännu inget intresse för mat dock vilket brorsan gjorde
 
Hur tänker ni med aming och intrdusera vanligt mat? Med storebror började vi vid 4 månader som i princip alla andra här i Finland. Denna gång känner jag att jag inte alls har så bråttom (han går ju upp över ett kg per månad på bröstmjölk)
BVC tyckte att det var okej att fortsätta med amning men att vi nog borde ge en gurkstav eller så för konsetsnesen skull för att det kan bli såååå svårt om man väntar till 6 månader. Han visar ännu inget intresse för mat dock vilket brorsan gjorde

Vi kommer börja med smakisar snart när hon blir 4mån. Hon är jättenyfiken när vi äter och har tom grabbat tag i min hand och dragit den mot munnen när jag åt en morotsstav med henne i knät.
Hon ammar fortfarande oftast varannan timme, nästan dygnet runt, så att kunna byta ut ett mål mot gröt snart hade varit skönt. Då hade jag blivit lite minde låst och pappan kan få större roll i hennes liv, just nu duger han inte till mycket enligt bebis, vilket är så trist för sambon.
 
Hur tänker ni med aming och intrdusera vanligt mat? Med storebror började vi vid 4 månader som i princip alla andra här i Finland. Denna gång känner jag att jag inte alls har så bråttom (han går ju upp över ett kg per månad på bröstmjölk)
BVC tyckte att det var okej att fortsätta med amning men att vi nog borde ge en gurkstav eller så för konsetsnesen skull för att det kan bli såååå svårt om man väntar till 6 månader. Han visar ännu inget intresse för mat dock vilket brorsan gjorde
Vi har väntat in hans intresse. Vissa dagar är han inte intresserad alls så då blir det bara amning. Andra dagar kollar han lite och får då smaka.
Alla barn är ju individer och utvecklas olika. Ser ingen anledning att stressa fram nåt.
Det verkar bero helt på vem man gått hos på BVC hur de resonerar.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
615
Senast: Kilauea
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
16
· Visningar
2 330
Senast: Kilauea
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
22
· Visningar
2 149
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 140
Senast: leoparden
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp