Invalidos, invalidos!!! ...

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varför har ingen uppfunnit roterande backljus, eller saftblandare och backsignal till permobil.

Trött på att få be om ursäkt till alla stressade människor med iphones fastklistrade på näsan eller som bara tittar åt ena hållet när de sneddar framför en öppnad hissdörr och man kryper bakåt... och är livrädd för att fastna på tvären i hissen... eller inne i butik med trånga hyllor där 2-3 vuxna personer blockerar gången diskuterande över vilken färg som är snyggast på en powerbank och matchande ledljus till jackan för joggingturen. Det är alltid permobilgångarens fel, självklart.

SE UPP HUR DU KÖR, FÖR I *PIIIIIIIIIIIP* det här är ju livsfarligt*, när permobilen är inställd på GÅNGHASTIGHET inomhus... och man inte direkt kör i 120 när man försöker precisionsbacka ut ur en hiss....
 
Senast ändrad:

Varför har ingen uppfunnit roterande backljus, eller saftblandare och backsignal till permobil.

Trött på att få be om ursäkt till alla stressade människor med iphones fastklistrade på näsan eller som bara tittar åt ena hållet när de sneddar framför en öppnad hissdörr och man kryper bakåt... och är livrädd för att fastna på tvären i hissen... eller inne i butik med trånga hyllor där 2-3 personer blockerar gången diskuterande över vilken färg som är snyggast på en powerbank. Det är alltid permobilgångarens fel, självklart.

SE UPP HUR DU KÖR, FÖR I *PIIIIIIIIIIIP* det här är ju livsfarligt*, när permobilen är inställd på GÅNGHASTIGHET inomhus... och man inte direkt kör i 120 när man försöker precisionsbacka ut ur en hiss....

Jag säger till dig som jag säger till min man när han håller på att få folk i knät för att dom är så självupptagna att dom inte märker att det finns en hel värld utanför deras ego. Kör hälsenorna av dom!
Skämt åsido. Fy fan rent ut sagt vad en del är respektlösa. Väldigt få bökar sig in i trånga utrymmen med permobil utan anledning. Man har ju för bövelen permon för att man behöver den.
 
Det tråkiga är att alla vänner på facebook, du kan väl säga till dem att flytta på sig och säga till dem, att se sig för, eller sätta på en tuta....

Varför är det vi som är funktionsnedsatta med hjälpmedel för att klara av vår vardag som ska behöva be om ursäkt för att vi existerar och själva säga ifrån eller skaffa signalhorn.

Det jag skulle vilja ha är lite vett och etikett bland medmänniskor överlag OCH för i PIIIIIIIP man måste inte vara uppkopplad 24/7 och ha iphonen fastlimmad i ansiktet eller handen, när man går och cyklar (bakom ratten är det olagligt) utan man kan om man är normalt funtad, se sig omkring när man rör på sig ute på gatorna , eller inne i butiker. Det finns andra människor än en själv.
 
Fast jag upplevde att jag blev pagangen titt och tatt sist jag var i Sverige. Om jag kom och gick pa trotoaren och motte ett gang, som tydligen var ute pa lunch med kort hangande runt halsen, forutsatte de att jag skulle flytta mig ur vagen och mer an en gang gick de rakt in i mig. Jag VAGRAR att stiga at sidan for att det gar 3-4 stycken i bredd ... sa jag stannar och star still. Ofta resulterade det i att nagon gick rakt in i mig, :crazy: och blev arg for att jag inte flyttade mig.:cautious: Lika sa nar Maken gick med kapp och vi motte en klunga pa en trotoar eller i ett kopcenter ... de forvantade sig att han skulle flytta pa sig och hade inte en tanke pa att slappa fram honom.:rage:
De enda gangerna vi inte hade nagra problem att komma fram var nar vi hade mina Rottisar med oss.:angel:
 
Fast jag upplevde att jag blev pagangen titt och tatt sist jag var i Sverige. Om jag kom och gick pa trotoaren och motte ett gang, som tydligen var ute pa lunch med kort hangande runt halsen, forutsatte de att jag skulle flytta mig ur vagen och mer an en gang gick de rakt in i mig. Jag VAGRAR att stiga at sidan for att det gar 3-4 stycken i bredd ... sa jag stannar och star still. Ofta resulterade det i att nagon gick rakt in i mig, :crazy: och blev arg for att jag inte flyttade mig.:cautious: Lika sa nar Maken gick med kapp och vi motte en klunga pa en trotoar eller i ett kopcenter ... de forvantade sig att han skulle flytta pa sig och hade inte en tanke pa att slappa fram honom.:rage:
De enda gangerna vi inte hade nagra problem att komma fram var nar vi hade mina Rottisar med oss.:angel:

Ok då är det kanske den mentaliteten överlag då.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp