IP Telefoni

Haukur

Trådstartare
Är det någon här som använder sig av IPtelefoni? Hur funkar det? Måste jag ha datorn igång för att använda det? Finns det vanliga telefonlurar man kan använda till eller måste jag ha nåt headset eller liknande? Vad kostar det?
 
Sv: IP Telefoni

Vi har IPtelefoni.

För oss funkar det kanon. Vi har en dosa i telefonjacket som sedan är kopplad till en "låda" som i sin tur är kopplad till en router och våra två datorer..

Vi har vanliga telefoner till vårat och datorerna måste inte vara på. Däremot måste vi ha dosan i telefonjacket för att internet ska funka.

Vi betalar cirka 250kr i månaden för internet+telefon (ink. det vi ringer för)
 
Sv: IP Telefoni

Tack för svaret!:bow:

Kanske en dum fråga men måste man ha IPtelefon från samma företag som bredbandet? Jag har bindningstid på mitt bredband (från comhem) nämligen..
 
Sv: IP Telefoni

Hmmm... Jag TROR man kan välja IPtelefoni seperat..

Kollade på en gammal faktura, betalar 34kr/mån för IPtelefoni + 115 för internet. Men är inte säker...
 
Senast ändrad:
Sv: IP Telefoni

Mitt IP fungerade så att jag har modemet kopplat i första jacket, sedan skickar den ut signaler till alla andra jack, så jag använder mina telfoner som vanligt. Skitnöjd eftersom det blir billigare för mig!=) Datorn behöver givetvis inte vara igång, modemet står på automatsikt, stänger bara av det om det åskar ute. Mitt kostar 50 kr för abb + de jag ringer för.
 
Sv: IP Telefoni

Tack för svaren! :bow: Verkar som om det funkat bra för er iaf, ska helt klart kolla närmare på detta:D
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag blir inte riktigt klok på Teams. Har det både i min Iphone och dator. När jag har datorn igång så ändrar den ju status till...
Svar
11
· Visningar
964
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Främst påslakan men även underlakan. Använde innan Hemtex eco smooth, de var mjuka och kliade inte men ändå inte för sladdriga. Nu finns...
Svar
13
· Visningar
474
Senast: Shaggy
·
Tjatter Jag handlar ju via ICA online med hemkörning en gång i månaden och där emellan blir det två olika Hemköp, Lidl eller en annan ICA. Jag...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
3 383
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte vad jag söker och provar nu med bukes samlade erfarenhet. Det jag söker är ett headset liknande det på bilden, med lång...
Svar
14
· Visningar
1 198
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp