IPhone och dual SIM

Zpunk

Trådstartare
Är det någon som använder sig av det? Funkar det bra?

Jag ska byta jobb och kommer få en tjänstemobil men jag vill inte säga upp mitt gamla nummer. En kollega har tagit med sitt gamla nummer som jobbnummer men jag tänker att det kanske ändå finns en poäng med att ha det separat?
 
Jag har haft. Har en iPhone 11pro. Kan ha ett fysiskt sim och ett elektroniskt. Jag tyckte det funkade bra.

Men varför tar du inte med dig ditt nummer? Bara att föra över på företaget. Glöm inte att skriva in att du vill ha ditt nummer tillbaka när du slutar bara 😊 Jag har haft samma nummer sen 2001. 5 olika företag har haft numret under den tiden. Jag har flyttat med mig mitt nummer hela tiden.

Mvh Miks
 
Jag har haft. Har en iPhone 11pro. Kan ha ett fysiskt sim och ett elektroniskt. Jag tyckte det funkade bra.

Men varför tar du inte med dig ditt nummer? Bara att föra över på företaget. Glöm inte att skriva in att du vill ha ditt nummer tillbaka när du slutar bara 😊 Jag har haft samma nummer sen 2001. 5 olika företag har haft numret under den tiden. Jag har flyttat med mig mitt nummer hela tiden.

Mvh Miks

Jag tänkte att det kanske fanns en vits med att kunna stänga av jobbtelefonen på ett annat sätt när man t.ex. är på längre sammanhängande ledighet. Jag tror inte det kommer bli jättemycket samtal kvällar och helger, men just under semesterperiod.
 
Jag tänkte att det kanske fanns en vits med att kunna stänga av jobbtelefonen på ett annat sätt när man t.ex. är på längre sammanhängande ledighet. Jag tror inte det kommer bli jättemycket samtal kvällar och helger, men just under semesterperiod.
Företaget kanske har en växellösning? Då kan du ha ett annat nummer kopplat till ditt nummer i växeln som är ditt företagsnummer som visas för kollegor och kunder. Ditt mobilnummer kan du då ha kvar som privat nummer som dina privata kontakter och din eventuella chef kan nå dig på. I växeln kan man då koppla ur sig som både gått för dagen och ledig 😊

Inte alla företag vill bekosta en mobil med möjlighet till dubbla sim. Värt att kolla även det.

Mvh Miks
 
Jag tänkte att det kanske fanns en vits med att kunna stänga av jobbtelefonen på ett annat sätt när man t.ex. är på längre sammanhängande ledighet. Jag tror inte det kommer bli jättemycket samtal kvällar och helger, men just under semesterperiod.
Jag håller med dig, skulle aldrig vilja blanda ihop jobbmobilen med privata. Dels för att jag helt säkert vill kunna stänga av jobbnumret (trots att vi har en växel) och lämna kvar telefonen på jobbet, och dels för att jag vill kunna använda mobilen fritt som t ex vid betalning av parkering, betalning av annonser, betal-sms o s v. Vill heller inte blanda in mitt privata surfande, sms:ande, fotograferande eller bank-id i jobbets telefon.
 
Jag har en iPhone Xr och mitt privata nummer som e-sim och företagets som fysiskt sim. Har haft samma lösning med en Androidtelefon (en Nokia 8 tror jag) fast då hade jag två fysiska sim.

Jag tycker att min iPhone saknar en del funktioner jämfört med den gamla Nokian. Alternativt har jag inte hittat dem. På Nokian hade jag olika signaler för de två sim-korten + att det var superenkelt att koppla vissa nummer till jobbtelefonen och att stänga av den. Detta är inte alls lika självklart på iPhone. Nu har telefonen dessutom fått för sig att ringa med mitt privata nummer via vår växelapp. Har inte orkat åtgärda det, för det är inte heller självklart.

Att stänga av jobbnumret verkar superenkelt. Görs i inställningar.
 

Liknande trådar

Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
823
Senast: mysboll
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 586
Senast: MML
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 637
Skola & Jobb Jag sitter och tittar på antagning.se men är osäker på vad jag ska söka. Var inne på att läsa till journalist men hittar bara enstaka...
2
Svar
36
· Visningar
1 910
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp