IPL hårborttagning

abc

Trådstartare
Någon som testat?
Någon som testat sådan som finns att köpa får några tusen för hemmabruk?
Fungerar det?
 
Drar upp denna tråden igen och hoppas på svar nu när det gått ett tag till :)
Har tittat på phillips lumea. Är det någon som har någon erfarenhet av sådan eller liknande?
 
Jag har en sån nånstans, köpte den för flera år sen. Kommer inte ihåg märke eller nåt dock. Hur som helst! Använde den en del på bikinilinjen främst. Nog blev det mindre hårväxt, glesare iaf. Resultatet blir säkert bättre hos personer som använder mer regelbundet än jag. Nuförtiden har jag tröttnat på att ta bort kroppshår så den ligger mest och skräpar.
 
Jag köpte en för några år sen, minns inte märket just nu men den står i garderoben. Jag är den ultimata kandidaten (d.v.s. superblek med supermörka, grova hårstrån) och det funkade till att glesa ut hårstråna men inte mer än så, trots att jag säkert använt produkten uppemot 10 gånger eller mer på samma område. Under armarna är det ingen skillnad alls.
 
Tack för svar. Verkar som den inte ger det strålande resultat som de vill ge sken av, men även om den bara glesar ut håret kan det för min del kanske vara värt att prova. Jag får fundera vidare helt enkelt :)
 
Har beställt en Silk n flash n go luxx och återkommer efter testande. Har kört laser på salong, men det är några envisa rackare som inte ger sig...
 
Jag har en Lumea Precision Plus och tycker likt de flesta andra i tråden att det tar det mesta men inte riktigt allt. Framförallt vaderna är den bra på, bikinilinjen inte fullt så, men däremot blir det hår som växer ut mycket ljusare och syns knappt alls.
Men, jag är också dålig på att komma ihåg att "zappa", när jag kör oftare får jag bättre resultat. Det är det där att håret blivit så ljust att det inte syns som gör att jag glömmer tror jag...

Ett tips bara! Zappa inte före du ska vistas i solen eller för nära en solresa. Jag gjorde det innan vi for på semester nu och fick de mest hemska utslag på skenbenen. Aldrig fått förut så sannolikheten att det är maskinens fel är rätt stor.
 
Jag har en Lumea Precision Plus och tycker likt de flesta andra i tråden att det tar det mesta men inte riktigt allt. Framförallt vaderna är den bra på, bikinilinjen inte fullt så, men däremot blir det hår som växer ut mycket ljusare och syns knappt alls.
Men, jag är också dålig på att komma ihåg att "zappa", när jag kör oftare får jag bättre resultat. Det är det där att håret blivit så ljust att det inte syns som gör att jag glömmer tror jag...

Ett tips bara! Zappa inte före du ska vistas i solen eller för nära en solresa. Jag gjorde det innan vi for på semester nu och fick de mest hemska utslag på skenbenen. Aldrig fått förut så sannolikheten att det är maskinens fel är rätt stor.

Tack för svar. Det faktum att håret som växer ut igen är ljusare är ett stort plus och kan vara värt mycket för mig att prova då, för jag har riktigt grova, nästan svarta strån som det är nu.
Jag ska absolut tänka på det där med solen också :up:
 
Gå till en salong så att du får ett bra resultat. Mina armhålor behövde bara 3-4 behandlingar. Fiffi är värre och har i dagsläget fått ca 12-13 behandlingar och jag har fortfarande hår kvar, men trägen vinner.
 
Gå till en salong så att du får ett bra resultat. Mina armhålor behövde bara 3-4 behandlingar. Fiffi är värre och har i dagsläget fått ca 12-13 behandlingar och jag har fortfarande hår kvar, men trägen vinner.

Tyvärr är det pga ekonomin inte ett alternativ för mig.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tänkte köpa menstrosor och testa om det är något för mig. Vilka rekommenderar ni? De är ju ganska dyra tycker jag, går liksom inte...
Svar
12
· Visningar
840
Senast: Humla
·
Kläder & Bli fin Finns det i dammodell? Själv börjar jag känna mig rätt uppgiven. Har testat mig igenom jackor på HM, Lindex, KappAhl, Åhlens Bikbok och...
Svar
12
· Visningar
566
Utrustning Läste precis att det gjorts ett hjälm test i Finland. Flera hjälmar klarade inte testet detta har ju hänt förut även på Svenska tester...
Svar
0
· Visningar
164
Senast: jemeni
·
Kläder & Bli fin Jag har ett strump-problem... När jag springer eller kör ett spinningpass och blir svettig om fötterna får jag ofelbart skoskav om jag...
Svar
15
· Visningar
716
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Mat till kräsen liten valp
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp