IPL-maskin hemma?

knoppet

Trådstartare
Är det någon här som har en IPL-maskin för hemmabruk?

Jag får inåtväxande hårstrån av rakning, vaxning, epilering, hårborttagningskräm...:meh:

Vill bli av med håret på ben, armar och bikinilinje. Har tidigare testat en omgång IPL på salong (hade väldigt bra hårrötter och hud för behandling.) Men slutade pga av flytt. Eftersom jag vill bli av med hår på många ställen hade en total hårborttagning kostat i runda slängar 40 000 - 50 000 kr.

Funderar därför på en maskin hemma. Jag gar hört att de inte är lika effektiva men att det bara är att använda fler gånger vilket inte gör mig något. Huvudsaken är att håret så smånibgom försvinner.
 
Sv: IPL-maskin hemma?

Jag har en, men jag har förstått att IPL inte fungerar lika bra (om ens något) på hormonell hårväxt (?) och det är just vad min är. Så nä, tyvärr, jag tycker inte att min har fungerat särskilt bra. Möjligtvis att jag ser LITE skillnad på något ställe (bikinilinjen) men knappast så att håret försvunnit utan bara något, något glesare. Jag har nog kört i alla fall en 15-20 gånger på mina värsta problemområden. Jag har också gått till salong (för rådgivning eller vad det heter) och fått höra att jag hade optimal hud och hår (d.v.s. mycket ljus hud och väldigt mörka, grova hår) för behandling.

Jag köpte en för att en kompis hade en, och det fungerade verkligen för henne. Hon har bara enstaka hårstrån kvar på benen, under armarna o.s.v. nu.
 
Sv: IPL-maskin hemma?

Jag vet faktiskt inte. För min del p.g.a. PCOS vilket är en hormonell rubbning som bland annat har effekt på hårväxten. Generellt tror jag att hårväxt på "ovanliga ställen" hos tjejer ofta räknas som/är hormonellt betingad. Hur grova och tättsittande hårstråna är har snarare med genetiska faktorer att göra, som jag förstått det, så länge håret sitter på "normala" ställen.

Jag är dock inte alls säker på det här med IPL och hormonell hårväxt, IPL kanske är lika effektivt mot båda sorter. Egentligen borde ju hårsäckarna dö oavsett anledning till håret...
 
Sv: IPL-maskin hemma?

På den behandlingen jag gick på så såg jag stor skillnad efteråt så jag tror att det kommer att fungera bra på mig även om det görs hemma.

Vilket märke har du och din kompis?

Har tyvärr också hört att det inte fungerar på hormonell hårväxt :(
 
Sv: IPL-maskin hemma?

Så kul! Då är det ju i alla fall värt att pröva, så dyra är ju inte dessa apparater.

Vi har båda Silkn SensEpil, men det var ju många år sedan nu så det kanske har kommit ut nya och bättre (?) på marknaden.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sedan tonåren velat ha på mig bikini med "vanlig" skärning när jag badar, men känner mig inte bekväm med synligt hår utanför...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 995
Senast: Gandalf
·
Kropp & Själ Vill veta mer! Är väldigt mycket pengar, men det hade samtidigt varit väldigt skönt att slippa raka sig var och varannan dag... Jag är...
2 3
Svar
47
· Visningar
15 094
Senast: Thera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp