IPO-R och/eller utbildning till räddningshund

inverterad

Trådstartare
Jag har snubblat över den här grenen när jag satt och läste om kraven för att få utbilda sin hund till räddningshund. Tycker det verkar sjukt kul och utvecklande, men det verkar finnas aktiva på bara några få platser i landet, och ingen aktivitet kring varken tävlingar eller kurser i mina trakter. Så jag hör gärna era erfarenheter från tävling/träning i IPO-R, eller för all del om någon har erfarenhet av att utbilda sin hund till räddningshund inom SBK, då det ju var där intresset startade för mig. Hit me!
 

Liknande trådar

Övr. Hund La ut samma inlägg på en annan sida men verkar inte få nå svar så jag lägger ut här också ;D Kanske är det jag som inte har nå tålamod...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 267
Senast: Raderad medlem 120709
·
Övr. Hund Hej alla hundtokiga människor! Jag och sambon är i valptankar och schäfern har alltid varit min favoritras och efter att exet hade två...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 086
Senast: Raderad medlem 94602
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 850
Hästmänniskan Långt! Jag lämnade iväg en häst för utbildning under hösten och vintern. Tanken var att han skulle utbildas och och matchas för...
Svar
18
· Visningar
2 288
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Uppdateringstråd 29
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp