M

Meelei

Har köpt en idag men hur laddar man batteriet? Sätter i sladden i usb-uttag och i spelaren men inget händer:(
 
Sv: iPod nano

Jag hittar inte den svenska och har tyvärr lite svårt för finskan :p
 
Sv: iPod nano

Jo, men det står att om det inte händer något kan USB-uttaget vara för svagt. Men vafan, då kommer jag ju inte kunna använda den?:crazy: :(
 
Sv: iPod nano

för svagt? kan det ens vara det? är det om man har en vääldigt gammal dator då eller?
 
Sv: iPod nano

Undrar jag med. Visst är datorn inte världens dyraste men köpte den för bara ett år sen så lite borde den klara.
 
Sv: iPod nano

kolla efter manualen på www.apple.se, surfa runt lite där, tror de ska finnas någon sorts support där iallafall.
USB kan inte vara för svagt, enda skillnaden är att det går långsammare att föra över låtarna. Alla USB´s borde fungera..
 
Sv: iPod nano

skejtgrl skrev:
kolla efter manualen på www.apple.se, surfa runt lite där, tror de ska finnas någon sorts support där iallafall.
USB kan inte vara för svagt, enda skillnaden är att det går långsammare att föra över låtarna. Alla USB´s borde fungera..

presis ända som kan skilja är överföringshastigheten.. är väl alltid 4,5volt där? måste vara ngt annat fel..
testa i ngn kompis dator.
kanske batteriet inte är isatt ordentligt eller ngt, har inte en aning annars..
 
Sv: iPod nano

har du fler än en usb-ingång? isf kan du testa den andra. Jag har två och ibland fungerar bara den ena till min ipod.
 
Sv: iPod nano

Har du fler USB-uttag att testa? T ex sådana som sitter direkt på tangentbord kan vara för svaga och därför laddas inte själva ipoden.

Annars så kör in senaste uppdateringen. Funkar inte det så spring in på närmaste Applestore och klaga eller köp en USB Power adapter. :)
 
Sv: iPod nano

Jag jobbar på Apples support så jag kan nog hjälpa dig.. Gör det här vasrje eviga dag så ;). Har du satt i ipoden i usb kontakten i datorn men datorn hittar inte ens ipoden? Har du installerat itunes och ipod updater på din dator? E det PC eller mac du kör? vilken version av ipod updater har du? Berätta exakt hur du gjort/gör så ska jag nog hjälpa dig!
 
Sv: iPod nano

Köp en laddare man sätter in i väggen istället. Mycket bättre. ^^
 
Sv: iPod nano

Mjoo förvisso är det de.. men det kan ju vara bra om ipoden hittas så det går att ladda ner låtar och sånt på den också..
 
Sv: iPod nano

Vet man inte vart man har ipoden bör man nog inte skaffa en ;)
 
Sv: iPod nano

Hoppas att du skojade. Annars måste jag vara besserwisser och påpeka att hon antagligen menade att datorn inte hittar Ipoden ;)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Behöver fixa en lösning för att det glappar så mycket att jag inte lyckas ladda datorn längre. Hur exakt behöver det vara med rätt...
Svar
17
· Visningar
785
Hemmet Finns det någon här inne som har solceller vars växelriktare klarar att ladda batterier direkt från solen (utan konvertering alltså)...
Svar
6
· Visningar
481
Senast: 95johsv
·
IT & mobiler Min telefon (iPhone SE 2020) har börjat bli slö och framför allt med en app (Happy color) blir den jättevarm och hänger sig hela tiden...
Svar
6
· Visningar
502
Senast: MissFideli
·
IT & mobiler Hjälp! Jag kan inte använda mitt MS-paket som jag köpte tillsammans med datorn 2022. Det går inte att komma i kontakt med Microsoft och...
Svar
8
· Visningar
726
Senast: Badtz Maru
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp