Irish cob cross sek.B help?

MattiZ

Trådstartare
Tja jag hoppas jag lägger tråden i rätt filk iaf. Har sökt runt lite bland trådar med liknande frågor men inte riktigt fått svar på det jag söker iaf ^^

Köpte nyligen en som sagt; Irish cob cross av sek B och då vill jag gärna veta vad detta sek B betyder? Någon som har koll? :)

Han har inte kommit hem ännu så hann inte kika i hans pass så mkt mer än så. Från Danmark, med all säkerhet 50 eller 25 % Fjording i. Men han är ganska stor, blir ca 155? Såå undrade om man kan få reda på vad för sorts korsning han är egentligen genom sek b grejen? ne är nog ute och cyklar och är mest nyfiken bara :)

Om uppfödarna står med i passet så ska jag nog kontakta dem faktiskt, det kan ju vara rätt roligt att veta tycker jag. Veta vad han är för något helt och hållet alltså ^^ Vad tror ni?
 
Sv: Irish cob cross sek.B help?

Jag har tillgång till danska Hestedata, så du kan skicka ett PM till mig med den info du har om hästen så får jag se vad jag kan hitta.
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp