Irländsk ponny, tilläggsregistering?

huggabugga

Trådstartare
Hej!

Jag undrar över detta med tilläggsregistering.
Jag har en ponny från Irland med irländskt pass med okänd stam. Behöver jag fixa något med tilläggaregistering på passet eller hur funkar det? Har noll koll på detta så ber er som kan om hjälp.
 
Hej!

Jag undrar över detta med tilläggsregistering.
Jag har en ponny från Irland med irländskt pass med okänd stam. Behöver jag fixa något med tilläggaregistering på passet eller hur funkar det? Har noll koll på detta så ber er som kan om hjälp.

Nej, du behöver inte tilläggsregistrera ponnyn för att t ex få tävla.
 
Hej!

Jag undrar över detta med tilläggsregistering.
Jag har en ponny från Irland med irländskt pass med okänd stam. Behöver jag fixa något med tilläggaregistering på passet eller hur funkar det? Har noll koll på detta så ber er som kan om hjälp.

Alla hästar som är hemmahörande i Sverige ska tilläggsregistreras. Det blev obligatoriskt den 1/1 2016. En godkänd id-kontrollant måste göra en id-kontroll och den får inte vara äldre än 30 dagar från ansökningsdatumet för tilläggsregistreringen.
http://svehast.se/hastpass/tillaggsregistrera-en-hast/
 

Liknande trådar

Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 095
Senast: Anon89
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 728
Senast: hhere
·
Ridning hej alla. skulle behöva lite tips. det är så att min häst kanske har headshaking syndrom 🤔 å ja har blivit råd att testa olika...
Svar
13
· Visningar
983
Senast: Tossa90
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
960
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp