Irländsk setter.

YorkWann

Trådstartare
Ni som har sånna; varför skaffade ni just dom? Hur har det funkat för er?

Funderar starkt på just en sådan.... :)
 
Mina svärföräldrar har en irländare. De skaffade henne av helt fel anledning (enligt mig); svärmor älskade utseendet :smirk:.

Jag vet inte om det är särskilt rastypiskt men den hunden är den segaste jag vet, sååå sävlig och klumpig. Riktigt dumsnäll är hon :D! Skulle aldrig göra en fluga förnär, älskar att springa lös ute och är lugn inomhus. Dock tycker jag att hon blir alldeles för lite aktiverad, det är trots allt en jakthund vi pratar om!
 

Liknande trådar

Tjatter Har någon här sånna? Är de bra? De har kampanj på dem nu och funderar på att beställa ett par. De verkar väldigt populära.
Svar
2
· Visningar
300
Senast: _Elly_
·
Övr. Hund Eller i alla fall en bra kloslip för dvärgschnauzerklor. Jag har funderat på en Dremmel från Jula men är den så stark/snabb att även...
Svar
5
· Visningar
412
Senast: McFlurry
·
Hundavel & Ras Om allt går som jag vill kommer jag skaffa valp nästa år och planerar för fullt för vilken ras jag ska välja. Har idag en jaktgolden...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 868
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hur har ni har tvåhundsägare vars partner inte delar hundintresset "fått igenom" skaffandet av en andra hund? Jag skulle så gärna ha en...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
5 592
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Smådålig i magen
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp