Aviello

Trådstartare
Jag och många följer nog vad som händer och har hänt kring orkanen Irma.
Vad tänker ni?

Så snart efter Harvey? Jordbävningen utanför Mexikos kust? De orkaner som följer? Vad händer och vad kan vi göra för att hjälpa? (framför allt känner jag...)

Känns som en tråd som borde funnits här på Bukes redan, men kanske har jag missat den??

Just nu vill jag bara räcka ut alla händer jag har och några till...
 
Jag tänker massor på folket och djuren i Florida just nu i detta akuta skede.
Jag tänker på Trump som anesr att klimathotet är en bluff, jag önskar han får ett uppvaknande, men jag tror han kommer skylla på Hillary, Obama, mexikanerna och kanske på nån mer.
Jag tänker förstås på framtiden och om detta kommer bli vardagsmat och vissa delar av jorden lkommer överges för att det inte går att bo där vissa tider på året.
Jag tänker på andra delar av världen där klimatet också förändrat förutsättningarna.
 
Jag tänker massor på folket och djuren i Florida just nu i detta akuta skede.
Jag tänker på Trump som anesr att klimathotet är en bluff, jag önskar han får ett uppvaknande, men jag tror han kommer skylla på Hillary, Obama, mexikanerna och kanske på nån mer.
Jag tänker förstås på framtiden och om detta kommer bli vardagsmat och vissa delar av jorden lkommer överges för att det inte går att bo där vissa tider på året.
Jag tänker på andra delar av världen där klimatet också förändrat förutsättningarna.
På vilket sätt skulle han kunna skylla naturkatastroferna på Hillary och Obama? Har svårt att se tom Trump vara så korkad.
 
Jag är mest fascinerad över att polisen tydligen fått gå ut med varningar så folk ger fan i att skjuta mot orkanen O_o Jag vill inte vara den som tror att amerikaner är korkade, men ibland är det fan svårt att låta bli.

Är för övrigt inte ett dugg avis på de reportrar som står mitt i eländet. Imponerad, men inte avis.
 
Jag och många följer nog vad som händer och har hänt kring orkanen Irma.
Vad tänker ni?

Så snart efter Harvey? Jordbävningen utanför Mexikos kust? De orkaner som följer? Vad händer och vad kan vi göra för att hjälpa? (framför allt känner jag...)

Känns som en tråd som borde funnits här på Bukes redan, men kanske har jag missat den??

Just nu vill jag bara räcka ut alla händer jag har och några till...
Det som hänt i Mexico är fruktansvärt med så många döda. Hemskt även med orkanerna! Men amerikanerna har iaf möjlighet att evakuera till skillnad från när det kommer en jordbävning.
 
Jag är mest fascinerad över att polisen tydligen fått gå ut med varningar så folk ger fan i att skjuta mot orkanen O_o Jag vill inte vara den som tror att amerikaner är korkade, men ibland är det fan svårt att låta bli.

Är för övrigt inte ett dugg avis på de reportrar som står mitt i eländet. Imponerad, men inte avis.
Vänta nu lite här. Skjuta mot orkanen med pistol?? Och det skulle hjälpa alltså :crazy:
 
Tycker egentligen inte något om orkanerna, förutom att de har förkommit vart ända år i tusentals år på de här platserna, några år längre åt söder ut utan att ramma land och några år (som i år) nordligare med Karibien och Florida (Usa) i vägen. Enbart med internet och "Sociala Medier" att de årligen återkommande orkanerna blivit till "Hotet från klimatförändringarna" i takt med att så kallade klimatforskare försöker hävda sin rätt till lönen dock utan att ens titta på meteorolgernas orkan rapporter längre tillbaks en 25 år... De ända "säkra" data de går på är nedtecknat efter att Katarina lamslog New Orleans....
 
Vänta nu lite här. Skjuta mot orkanen med pistol?? Och det skulle hjälpa alltså :crazy:
Vad jag förstått har någon uttråkad typ skapat ett event på Facebook och så har en del tagit det seriöst :p

irma-event-hero.jpg
 
Jag känner några som bor i just Florida men de är utom fara nu de har flugit norrut så de är nu i säkerhet skönt de är min morfars fru samt min morbror Stefan morfar bodde ju där men han finns inte mera men det är skönt ändå att han är borta tror inte att han skulle ha klarat sig ändå.


Men tankarna går till alla som har omkommit samt de drabbade där så klart.
 
Men Trump, som dragit tillbaka massor med bistånd till andra länder, eftersom "America first!" bör knappast förvänta sig att andra länder nu ska ge bistånd till dem......... Just sayin´.....

Fast det är det väl ingen som förväntar sig heller? USA har väl klarat samtliga "katastrofer" på egenhand sedan 1850 utan bistånd? (Skogsbränderna ej inräknade där de fått hjälp från Canada med Catalinas)
 

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 577
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 749
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 221
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 134
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp