Irriterad mellan tramdynorna

G

GaurdianAngel

Tiken har varit på och slickat lite på tassarna bak. Nu när jag tittade efter är hon röd, lite fuktig (kan ju bero på att hon nyligen slickat) och är lite irriterad. Detta är endast på båda bak. Har aldrig haft så förr. Någon som har förslag?
 
Sv: Irriterad mellan tramdynorna

Det är inte svamp?
Mulle hade likadant när han va runt 1 år gammal och d visade sej att det va jästsvamp (har för mej att d hette så)
 
Sv: Irriterad mellan tramdynorna

Min springer hade så och det fick jag rådet att tvätta med fungoral för det var svamp. Funkade jätte bra! är det långt hår mellan trampdynorna får man se till att hålla välklippt för då kommer det in bra med luft oxå.
 
Sv: Irriterad mellan tramdynorna

Jotack. så har min just nu. röd och varit pga klådan så slickar han och biter i baktassarna... han har en bakterieinfektion i huden så nu trycker vi i honom pencillin morgon och kväll.

juste glömde. när vi var hos veterinären så skrapade dom lite lätt på huden för att kolla om det var just jästsvamp eller någon bakterie så man vet hur man skall behandla.
 
Sv: Irriterad mellan tramdynorna

Min briard var sådan förra sommaren.

Jag klippte bort lite hår och pudrade med barnpuder och det gick bort på några dagar.
 
Sv: Irriterad mellan tramdynorna

Köp medel mot fotsvamp på apoteket och behandla med, klipp rent och håll torrt och luftigt. Lycka till!
 
Sv: Irriterad mellan tramdynorna

Jag tycker också det låter som svamp!
Jag blev tipsad att tvätta tassen med Kloramin T och vatten, och därefter ha på torrt pevarylpulver. Jag har dock aldrig behövt använda mig pulvret, eftersom det gått över på en gång med Kloramin... :-)
 
Sv: Irriterad mellan tramdynorna

KL

ok, tack för alla svar. :) Ska testa medlet mot fotsvamp så får vi se om det blir bättre. *hoppas hoppas*
 
Sv: Irriterad mellan tramdynorna

Låter ju som svamp och om det är det så hjälper det jättebra att pudra med pevarylpuder ett par ggr/dag i ett par dagar.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik på ett och ett halvt år har precis haft sitt andra löp och är nu även skendräktig för andra gången. Vi hade från början inte...
Svar
17
· Visningar
2 355
Senast: attheedge
·
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
3 282
Senast: Takire
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 043
Senast: Castellini
·
Hundavel & Ras Hej! Vi har bestämt oss att börja fundera på att skaffa hund. Min fundering här är gällande ras. När vi själva läst på mycket kommer vi...
Svar
16
· Visningar
1 827
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Dressyrsnack 16
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp