Irriterad på ändringar - utbruten från Prefix - slå ihop, lägga till nya?

tanten

Trådstartare
Överlag är det otroligt irriterande med alla dessa ändringar under en tid.

gör EN rejäl omgörning av forumet om det är så att det finns en oemotståndlig villja att förändra. annars låt bli. Nu ser det olika ut varje gång man surfar in på sidan.

Jag irriterar mig väldigt på att behöva dra ner menyn på Människor varje gång jag vill gå från en tråd tillbaka till kategorin Allmänt eller Hem&Hobby - de som jag läser mest. Det finns en länk längst ner på sidan. Varför inte en längst upp också?

Plus att Människor är en oerhört skum rubrik.

Varför är det så lockande att ständigt göra om?
Känns väldigt onödigt.
Det är ju ine så att t.,ex, dagstidningar gör om layouten varje vecka. Varför ett forum?
 
Senast ändrad:
Jag genomför sällan större ändringar.

Utan ändringar hade sidan fortfarande sett ut som den gjorde på 1990-talet. Den hade inte funnits kvar nu i så fall.

Om jag hade kört över alla och sagt att nu är det så här, lev med det, hade jag inte behövt göra de många justeringarna jag gjort den senaste tiden.

Jag anser att menyn och uppdelningen av prefix och forum, blivit bättre och bättre eftersom jag försökt ta in alla motstridiga synpunkter och försökt komma fram till en bra lösning för så många som möjligt.

Jag är inte färdig än, fler ändringar kommer ske, troligen redan idag.

Det handlar bland annat om en lösning för att underlätta att hoppa direkt mellan olika forum utan det extra-klick som behövs idag. Vilket många påpekat under dagen.
 
Ja det tar ett tag att hitta varje gång man är inne. Kan vara en vanegrej men för tillfället känns det svårt
 
Jag saknar att hitta mina bevakade trådar smidigt, nu göms de under forumen (innan kunde man även hitta dom från startsidan) och även om jag klickar in på bevakade trådar kommer bara de obesvarade upp, men jag vill se alla mina bevakade trådar och får då göra ett extra klick för att få fram det. Lite smått störigt.

Jag minns ögat som var bredvid nytt, det var smidigt att hitta till de bevakade trådarna genom den, men det kanske blev för plottrigt i mobilerna? Men hade nog gärna sett något liknande, om än en underlänk från t ex. startsidan och någon valmöjlighet att välja vilka bevakade trådar som ska synas och att det sen sparas så man slipper göra om det varenda gång man går in där.

Det är en sak jag har tänk på nu på sistone och som stört mig lite.
 
Jag saknar att hitta mina bevakade trådar smidigt, nu göms de under forumen (innan kunde man även hitta dom från startsidan) och även om jag klickar in på bevakade trådar kommer bara de obesvarade upp, men jag vill se alla mina bevakade trådar och får då göra ett extra klick för att få fram det. Lite smått störigt.

Jag minns ögat som var bredvid nytt, det var smidigt att hitta till de bevakade trådarna genom den, men det kanske blev för plottrigt i mobilerna? Men hade nog gärna sett något liknande, om än en underlänk från t ex. startsidan och någon valmöjlighet att välja vilka bevakade trådar som ska synas och att det sen sparas så man slipper göra om det varenda gång man går in där.

Det är en sak jag har tänk på nu på sistone och som stört mig lite.
På förstasidan, klicka på Dina trådar, välj där Bevakade trådar.

Det kändes lite fånigt att ha flera olika, långa länkar till i princip samma sak.
Men ändå inte till alla val därunder, såsom "Trådar du gjort inlägg i", "Obesvarade trådar" och då "Bevakade trådar".
Jag tyckte det kunde räcka med ett val: Dina trådar.

Om det finns en stark vilja att lägga tillbaka länken så går det väl att ordna, även om jag kan tänka mig att en del tycker det är rätt skönt att den inte tar upp plats i den vita menyn på förstasidan.
 
På förstasidan, klicka på Dina trådar, välj där Bevakade trådar.

Det kändes lite fånigt att ha flera olika, långa länkar till i princip samma sak.
Men ändå inte till alla val därunder, såsom "Trådar du gjort inlägg i", "Obesvarade trådar" och då "Bevakade trådar".
Jag tyckte det kunde räcka med ett val: Dina trådar.

Om det finns en stark vilja att lägga tillbaka länken så går det väl att ordna, även om jag kan tänka mig att en del tycker det är rätt skönt att den inte tar upp plats i den vita menyn på förstasidan.
Men varför måste man göra 2 klick för att komma dit nu när det tidigare bara var ett klick? Mina trådar och bevakade trådar är inte samma sak för mig, mina trådar är sådana jag skapat, de bevakade är trådar jag inte skapat som jag följer för att lätt hitta dom igen.

Det som retar mig mest just nu är när jag väl kommer in på bevakade trådar får jag alltid upp enbart obesvarade trådar när jag vill se alla bevakade trådar direkt och inte behöva klicka på filtreringen för att få fram dom, sen önskar jag att även om jag en gång tryckt på filtreringen att den skulle komma ihåg mitt val till nästa gång istället för att göra om proceduren.
 
Men varför måste man göra 2 klick för att komma dit nu när det tidigare bara var ett klick? Mina trådar och bevakade trådar är inte samma sak för mig, mina trådar är sådana jag skapat, de bevakade är trådar jag inte skapat som jag följer för att lätt hitta dom igen.

Det som retar mig mest just nu är när jag väl kommer in på bevakade trådar får jag alltid upp enbart obesvarade trådar när jag vill se alla bevakade trådar direkt och inte behöva klicka på filtreringen för att få fram dom, sen önskar jag att även om jag en gång tryckt på filtreringen att den skulle komma ihåg mitt val till nästa gång istället för att göra om proceduren.
Det går väl att klicka i så att den kommer ihåg samma filtreringsval :confused:
 
Men varför måste man göra 2 klick för att komma dit nu när det tidigare bara var ett klick? Mina trådar och bevakade trådar är inte samma sak för mig, mina trådar är sådana jag skapat, de bevakade är trådar jag inte skapat som jag följer för att lätt hitta dom igen.

Det som retar mig mest just nu är när jag väl kommer in på bevakade trådar får jag alltid upp enbart obesvarade trådar när jag vill se alla bevakade trådar direkt och inte behöva klicka på filtreringen för att få fram dom, sen önskar jag att även om jag en gång tryckt på filtreringen att den skulle komma ihåg mitt val till nästa gång istället för att göra om proceduren.
Men nu är du väl fortfarande på fel ställe?
Om du klickar på Nytt är den standardmässigt inställd på att filtrera på olästa trådar, om du är inloggad. Här har inget ändrats sedan tidigare.

Klicka på Dina trådar så är inte olästa filtret påslaget. Om du har ett bättre förslag på länknamn istället för Dina trådar tar jag tacksamt emot det. Det bör vara kort och så mycket som möjligt avspegla vad som finns därunder.
 
Men nu är du väl fortfarande på fel ställe?
Om du klickar på Nytt är den standardmässigt inställd på att filtrera på olästa trådar, om du är inloggad. Här har inget ändrats sedan tidigare.

Klicka på Dina trådar så är inte olästa filtret påslaget. Om du har ett bättre förslag på länknamn istället för Dina trådar tar jag tacksamt emot det. Det bör vara kort och så mycket som möjligt avspegla vad som finns därunder.
Jag har nu lagt tillbaka Bevakat samt några till och ändrat en del länktext, hoppas att det blir till det bättre för alla.
 
Men nu är du väl fortfarande på fel ställe?
Om du klickar på Nytt är den standardmässigt inställd på att filtrera på olästa trådar, om du är inloggad. Här har inget ändrats sedan tidigare.

Klicka på Dina trådar så är inte olästa filtret påslaget. Om du har ett bättre förslag på länknamn istället för Dina trådar tar jag tacksamt emot det. Det bör vara kort och så mycket som möjligt avspegla vad som finns därunder.
Dina trådar och bevakade trådar är inte samma sak, det skrev jag innan. Dina trådar är ju de trådar jag själv skapat och den använder jag när jag vill hitta en tråd jag skapat, bevakat använder jag när det är en tråd jag inte skapat som jag vill hitta för att jag följer den.

Hittade nu en liten länk under forumlisten där det står bevakat och den funkar så som jag kommer ihåg det, inte sett den länken innan. Har nog varit lite rörigt ja.


På tal om något annat, hur kommer det sig att den stora Bukefalos loggan ligger centrerad (och ej till vänster som den gjorde tidigare) högst upp och menyn samt den lilla bukefalos loggan till vänster. Det ser konstigt ut, i alla fall på datorn, inte lika konstigt på mobilen.
logga mitt i.jpg
 
Jag har nu lagt tillbaka Bevakat samt några till och ändrat en del länktext, hoppas att det blir till det bättre för alla.

Tack för det! Det var flera klick och även scrollande i sidled för att komma till bevakade via mobil.

Hade önskat att nyttknappen inte ändrats.

Surfar enbart från mobil och kollar nästan bara nya trådar samt bevakade.
 
Tack för det! Det var flera klick och även scrollande i sidled för att komma till bevakade via mobil.

Hade önskat att nyttknappen inte ändrats.

Surfar enbart från mobil och kollar nästan bara nya trådar samt bevakade.
Vad är det som ändrats med nyttknappen?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Black & tan?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp