Bukefalos 28 år!

Irriterande på Tv just nu!

Blandrastik

Trådstartare
Kultur eller tjatter, hårfint kanske. Men kollar på Tv-serien Maid på Netflix. 8,4 i ranking på IMDB, höjd till skyarna av kamraterna. Och jag klarar inte av huvudpersonen. I typ sjätte avsnittet gjorde hon typ korkat beslut nummer sju och det fick vara nog för mig. Oavsett ranking.

Stör mig också på Tv-serier där två karaktärer är superlika, typ två brunetter i samma ålder med samma hårlängd, där den ena är skurk och inte den andra. Blandar ihop dem för vilken gång i ordningen. Ska det vara så svårt att rollbesätta en brunett och en blondin?

Vad stör du dig på just nu? :)
 
På att Virgin River är så sjuuukt amerikanskt cheesy och överdriven och orealistisk och precis hur fånig som helst - men ändå kan jag inte låta bli att titta :cautious:
Instämmer helt! Känns som om målgruppen är republikaner typ? Jag föreställer mig att vi "i Sverige" (eller från) inte bedöms ha samma intressen så därför utsätts vi sällan för den typen av serier.

Tillägg:
- X är sjuk!
- Oj då, nu får vi alla engagera oss och laga mat åt hen

- Jag var i armén
- Jag också. Traumatiserande men viktigt.
- Jag vill också, så fort jag blir gammal nog!

Osv.
 
På att Virgin River är så sjuuukt amerikanskt cheesy och överdriven och orealistisk och precis hur fånig som helst - men ändå kan jag inte låta bli att titta :cautious:

Virgin River är fantastisk skräp TV!

irriterande TV tittar jag inte på, men jag tyckte Maid var fantastisk, och att huvudkaraktären gör dåliga val är en del av vad som gör den bra

Instämmer helt! Känns som om målgruppen är republikaner typ? Jag föreställer mig att vi "i Sverige" (eller från) inte bedöms ha samma intressen så därför utsätts vi sällan för den typen av serier.

Tillägg:
- X är sjuk!
- Oj då, nu får vi alla engagera oss och laga mat åt hen

- Jag var i armén
- Jag också. Traumatiserande men viktigt.
- Jag vill också, så fort jag blir gammal nog!

Osv.
Jag läste virgin River böckerna innan jag började se serien, handlingen mellan film och bok stämmer inte överens. :down: personer som i boken lever är döda och tvärtom om tex :down:
 
Jag ser på New Amsterdam just nu och den är så fantastiskt töntig och dålig att det är toppenunderhållning för mig och sambon.

Superorealistiskt och campy, alla karaktärerna är helt överdrivna 😂

Men nåt jag stör mig på i den på riktigt är akutläkaren som har ADHD och porträtteras som smygberoende av Adderall. Osannolikt, stigmatiserande, provocerande.
 
Lyckoviken, jag tycker att den är så fruktansvärt dålig filmad och Stenmark borde inte ens få vara med. Men ändå är det något som gör att jag måste titta på den - fast den är så dålig :rofl:

Morden i Sandhamn skulle behövt investera i en bättre drönare! Hela bilden skakar när de ska filma härliga vyer av huvudkaraktärerna hus. Sjukt störigt :angel:
 
Instämmer helt! Känns som om målgruppen är republikaner typ? Jag föreställer mig att vi "i Sverige" (eller från) inte bedöms ha samma intressen så därför utsätts vi sällan för den typen av serier.

Tillägg:
- X är sjuk!
- Oj då, nu får vi alla engagera oss och laga mat åt hen

- Jag var i armén
- Jag också. Traumatiserande men viktigt.
- Jag vill också, så fort jag blir gammal nog!

Osv.
Jamen alltså det är ju så löjligt alltihop! Jag vill inte ens titta på det när min man är närvarande, så pinsamt dåligt är det! :o
Jag läste virgin River böckerna innan jag började se serien, handlingen mellan film och bok stämmer inte överens. :down: personer som i boken lever är döda och tvärtom om tex :down:
Oj, nu blir jag nyfiken! Kan du inte skriva mer om detta i en spoiler? Jag har sett alla avsnitt av serien som kommit ut (eh, på tal om hur dålig den är alltså :angel:) så det bör inte förstöra något för mig.
 
Jag stör mig på Stranger Things där det är lite överdrivet med relationerna och att barnen upplevs mer vuxna än barn, speciellt med deras relationer och det blir lite cheesy.
80-talet var cheesy. Bara en sa vart en var så var det ok och vi tog ansvar. Jag kommer ihåg flera kompisar som hade vuxna parrelationer redan på högstadiet. Det var inte som idag. Och jag ser verkligen skillnad. Jag spenderar mitt arbetsliv på ett gymnasieinternat.
 
80-talet var cheesy. Bara en sa vart en var så var det ok och vi tog ansvar. Jag kommer ihåg flera kompisar som hade vuxna parrelationer redan på högstadiet. Det var inte som idag. Och jag ser verkligen skillnad. Jag spenderar mitt arbetsliv på ett gymnasieinternat.
Det är inte att det utspelar sig på 80-talet som är det som stör mig. Det är relationerna och hur de pratar dumt med varandra (det känns onaturligt) och att barnen inte kan va kompis med en tjej utan att det ska bli en romantisk deal av det typ.
Lite svårt att förklara exakt vad, har sett samma fenomen i andra serier också där det ska va överdrivet. Inget för mig.
 
Jamen alltså det är ju så löjligt alltihop! Jag vill inte ens titta på det när min man är närvarande, så pinsamt dåligt är det! :o

Oj, nu blir jag nyfiken! Kan du inte skriva mer om detta i en spoiler? Jag har sett alla avsnitt av serien som kommit ut (eh, på tal om hur dålig den är alltså :angel:) så det bör inte förstöra något för mig.

i boken dör huvudpersonens man pga skottlossning i en butik, i serien var det väl i en bilolycka?
Det är väl Lilly som lämnar iväg sitt barn? I boken lever hennes man och det är hon som dör i bröstcancer.
Kan hem många fler exempel
 
Inte TV (förlåt....:o) men bio: HUR kunde de ersätta Kelly Mc Gillis' karaktär Penny med Jennifer Connelly??? De är ju inte lika varandra i nåt universum överhuvudtaget! Jag vet ju attt Kelly av olika anledningar inte blev ombedd att göra rollen igen ... men nog kunde de väl ha hittat nån som var åtminstone LITE lik henne? Nu är det ju en helt annan person JU! SÅ störande.
 
Inte TV (förlåt....:o) men bio: HUR kunde de ersätta Kelly Mc Gillis' karaktär Penny med Jennifer Connelly??? De är ju inte lika varandra i nåt universum överhuvudtaget! Jag vet ju attt Kelly av olika anledningar inte blev ombedd att göra rollen igen ... men nog kunde de väl ha hittat nån som var åtminstone LITE lik henne? Nu är det ju en helt annan person JU! SÅ störande.

Men de ska väl inte föreställa samma karaktär - Kelly McGillis spelade ju "Charlie"? Som inte jobbade i baren. Sedan händer det förvisso att det bara byts ut skådespelare som ska föreställa samma karaktär också, och med mycket kortare tid mellan än i Top Gun-filmerna, vilket jag absolut håller med om är störande.
 
Kanske inte superaktuellt eftersom serien kom för ett tag sedan, men jag såg själv Euphoria nyligen som jag sett var höjd till skyarna för sin realism och bla bla bla.

Störde mig otroligt mycket på hur serien så ohämmat objektifierade och sexualiserade tonåringar, riktigt gubbslemmigt både sett till manus och foto. Blä blä blä! 🤮
 
Men de ska väl inte föreställa samma karaktär - Kelly McGillis spelade ju "Charlie"? Som inte jobbade i baren. Sedan händer det förvisso att det bara byts ut skådespelare som ska föreställa samma karaktär också, och med mycket kortare tid mellan än i Top Gun-filmerna, vilket jag absolut håller med om är störande.
Ahaaaaa! Jag tänkte väl! Penny omnämndes tydligen bara i Top Gun. Jag trodde hon var Kelly Mcgillis karaktär, eftersom det skrevs mycket om att Kelly inte blev tillfrågad ... pga att hon rent utseendemässigt inte längre riktigt räckte till (och inte ville, heller). Men då så, Tack!! :D
 
Jag stör mig jättemycket när kriminaldraman faller på små detaljer. Ex mord på en båt. Mordoffret och båt dumpas mitt ute i fjärden - klipp till - mördaren är hemma och lever som vanligt. Hur kom hen dit? Simmade hen hem eller?

Och så stör jag mig på att Nora i Morden i Sandhamn har diabetes i de första filmerna men sen har hon inte det längre. Det är iallafall inget som nämns.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp