Bukefalos 28 år!

Irriterande spam-post

K

Kenaz

Hur får man bukt med detta problem? :confused:
Någon som kan hjälpa? :(
 
Lämna inte ut din e-mailadress förutom till folk du känner o.s.v! Det är det bästa och mest effektiva sättet. Man skulle kunna ha en "skräpadress" som man anger om man måste fylla i sin e-post i olika formulär och liknande på nätet. Har du en hemsida? I sådant fall bör du inte lämna ut din e-postadress där. Spammarna har program som dammsuger nätet efter adresser.

Sedan finns det förstås en uppsjö av olika spamfilter som fungerar mer eller mindre bra. En del e-postprogram har inbyggda spamfilter. Hotmail har t.ex. ett som fungerar rätt bra (men se upp; en del spamfilter spärrar mejl från personer man faktiskt vill ha mejl ifrån. :crazy:)
 
Skaffa Eudora 6,0 det har ett spam filter inbygt om man regar det! så ska det fungera jag har det och det fungerar perfa man ser vad det är för spam som kommer men det lägger sig i en separat mapp.

Desutom så öpnnat inte eudora mailen men man kan se det i allafall man förhand granskar det så om det är en bifogad fil med virus så öppnar inte eudora det men det skulle outlook göra.

/matte
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag håller på att bli tokig på mängden spam i inkorgen på min Hotmail/outlook. Har blockerat huuuur många mailadresser som helst men får...
2
Svar
23
· Visningar
1 216
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Efter Meta-problemen för några dagar sedan är hoppar Facebook på min surfplatta så jag bara ser det i upprätt läge. Jäkligt irriterande...
Svar
1
· Visningar
243
Senast: tott
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
801
Relationer Ja, jag är väldigt frågande. En god vän till mig får aldrig prata i telefon när partnern är hemma. Jag tycker att det är helt orimligt...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 424
Senast: Tualma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp