Isbitar i bilen

Wille

Trådstartare
Idag när jag skulle åka iväg med bilen låg det fullt med is i bilen, på sätena, mellan sätena och uppe på instrumentpanelen. Isen såg ut som krossat glas. Men alla rutor var hela och det var is och inte glassplitter. Ibland får jag ju is på insidan av framrutan men det har alltid varit ett tunt skikt som jag kunnat skrapa bort. Och detta var något helt annat.

Jag har haft körkort i över 30 år och aldrig varit med om detta. Är det någon som upplevt samma eller har en idé om vad som har hänt?

20230205_103653.jpg
 
Idag när jag skulle åka iväg med bilen låg det fullt med is i bilen, på sätena, mellan sätena och uppe på instrumentpanelen. Isen såg ut som krossat glas. Men alla rutor var hela och det var is och inte glassplitter. Ibland får jag ju is på insidan av framrutan men det har alltid varit ett tunt skikt som jag kunnat skrapa bort. Och detta var något helt annat.

Jag har haft körkort i över 30 år och aldrig varit med om detta. Är det någon som upplevt samma eller har en idé om vad som har hänt?

Visa bifogad fil 112097
Har du mycket kondens i bilen eller läckande taklucka?
 
Jag är ingen mekaniker!
När verkstan frågar vad för bil man har så blir man korkad ---en volvo, en svart. eller så får de regnummret det funkar bättre.
 
Jag tror det är kondens som satt sig i taket, sedan frusit och därefter ramlat ner.
Men kan man ha så mycket kondens i biltaket?? Aldrig sett. Det måste ju ha varit drypande vått för att skapa sådana isbitar. Det kan ju inte vara bra för bilen i sådana fall. Det är nog läge att skaffa en torrboll!
 
Men kan man ha så mycket kondens i biltaket?? Aldrig sett. Det måste ju ha varit drypande vått för att skapa sådana isbitar. Det kan ju inte vara bra för bilen i sådana fall. Det är nog läge att skaffa en torrboll!
Kan även tipsa om kattsand i gamla strumpor! Det fungerade mycket bättre i vår bil (och blev billigare eftersom vi har en bekant som föder upp katter = vi fick kattsanden gratis, haha)
 
Kan även tipsa om kattsand i gamla strumpor! Det fungerade mycket bättre i vår bil (och blev billigare eftersom vi har en bekant som föder upp katter = vi fick kattsanden gratis, haha)

Även om man måste köpa kattsanden själv blir det mycket billigare än att köpa de färdiga lösningar som finns. :D

För priset av en 200-grams torkpåse får man 5 kilo "kristallsand" och en uppsättning meshpåsar (sådana som är tänkta att köpa frukt i), och sen kan man torka dem på elementet om de är fuktmättade.
 

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
6 706
Senast: mackan
·
Övr. Hund För 1 vecka sedan gick jag och min sambo in på stan med våran 3,5-åriga tik, en cool och världsvan tjej med kanonpsyke, det enda hon har...
Svar
13
· Visningar
4 873
Senast: Zuzzi
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
12 530
Senast: Tarantino
·
Z
Hoppning Förra sommaren köpte jag ett 6årigt sto med kanon stam (Heartbreaker) som mer eller mindre hade varit vanvårdat i hela sitt liv. Ingen...
2
Svar
23
· Visningar
3 591
Senast: zoowie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp