Islandshästar

B

**BORTTAGEN**

;) Visst är islandshästarna helt underbara??? Så stabila och lugna i psyket ;)
Men jag har lite problem med min 12 åriga vallack, han vill grisepassa. Är det någon som vet hur jag skall få honom att bära sig bättre på bakdelen och komma in i tölten??? I övrigt så är traven och galoppen ok. Han är 4 gångare!! Jätte tacksam för tips och tricks!!!
 
Kan du inte fråga under forumet för islandshäst? Det finns många jätteduktiga där :) Du kan ju oxå söka på gamla trådar.
Jag vågar inte yttra mig om några trix eftersom jag inte anser mig vara duktig nog (och att bli "uppäten" här på bukefalos för "fel" åsikter/metoder är inget jag vill..) Men ett säkert tips som oftast funkar är -rid för en tränare :D
MVH mergur
 
Kolla igenom trådarna här på islandshästforumet! Det finns MASSOR av trådar som handlar om detta! Läs alla som handlar om att rida mjukgörande övningar, rida i form, tölta, trava etc.
 
Jag håller med de andra! Läs gamla trådar och framförallt! Ta hjälp av en islandshäst-instruktör. Om du går in på SIF:s hemsida ( www.icelandichorse.se ) och klickar på utbildning och sedan på diplomerade så kan du hitta instruktörer som bor i din närhet! Problem med passtakt och bärighet är inividuellt! Visst finns det massor med generella råd, men utan att ha sett hästen är det svårt att hjälpa.

/Malin
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 601
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: linlar1
·
  • Låst
Hundavel & Ras Vill ge en hund bästa möjliga liv och förutsättningar. Tyvärr blir jag inte klokare på vilken ras som skulle passa bäst. Och kan heller...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
12 179
Senast: Snurrfian
·
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
4 461
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp