Islandshästtråden - bilder, snack & frågor om isisar!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr som befarat med kavajen, det var inte rätt kavaj dom skickade mig, det var en Hrimnir men mörkgrå (beställde svart) i annat material än den jag beställde, med prislapp på 200:- mindre än den jag beställde dessutom. Det måste vara någon äldre modell gissar jag. Storlek 36 var för stor för mig också så det blir väl att vänta på den jag faktiskt ville ha så kan jag beställa storlek 34, senare i vår 😊
 
Tyvärr som befarat med kavajen, det var inte rätt kavaj dom skickade mig, det var en Hrimnir men mörkgrå (beställde svart) i annat material än den jag beställde, med prislapp på 200:- mindre än den jag beställde dessutom. Det måste vara någon äldre modell gissar jag. Storlek 36 var för stor för mig också så det blir väl att vänta på den jag faktiskt ville ha så kan jag beställa storlek 34, senare i vår 😊
Mörkgrått låter snyggt 😍

Skulle kunna passa mig färgmässigt, jag gillar grått. Och nästan alla färger 😅
 
Mörkgrått låter snyggt 😍

Skulle kunna passa mig färgmässigt, jag gillar grått. Och nästan alla färger 😅
Ja egentligen är jag jätteinne på gråa ridkläder generellt just nu men jag ville specifikt ha en svart kavaj (den i softshell finns också bara i mörkgrå så det var en annan anledning jag inte ville ha den), svart matchar mina stövlar & hjälm och skulle jag ha grå kavaj tror jag en ljusare nyans som matchar min häst där han är klippt kunde varit snyggt… men nu var den bara fel för mig 🤪

Jag har skrivit till återförsäljaren och förväntar mig dom kommer stå för returen eftersom de skickade fel vara 😊
 
Uppdatering på Hrimnirkavajen, de skickar mig retursedel men erbjöd mig först att behålla softshellmodellen de skickat mig för det priset som den jag egentligen beställde, trots att softshellmodellen är ganska mycket dyrare (dock som sagt med en prislapp på jackan som var billigare). 🤷‍♀️ Lite konstigt alltihop och jag har inte tid/lust att försöka sälja vidare en kavaj jag inte vill ha så det blir retur på den. Hade den varit svart och en storlek mindre hade jag nog övervägt att behålla den för det är väldigt väldigt tunt softshelltyg, inte som sånt tjockt softshell jag vanligtvis inte gillar.

Finns återförsäljare i Danmark som levererar till Sverige som ser ut att ha den jag vill ha på lager dock, så kanske försöker den vägen :)
 
Min snälla nalle ställde upp på en kvällsklättertur efter hårt pass i ridhuset innan lunch idag. Hade gelpad under renfällen men allt gled ändå i de längsta brantaste backarna, fick hoppa av en gång och justera men det gjorde jag bredvid en stock så jag kunde hoppa upp igen 😅 (har aldrig - i vuxen ålder - försökt mig på en marksving upp).
2D048AA3-614A-4ED6-95B9-BF3908560D3E.jpeg
 
Var på clinic igår på ridskolan, där man fick en lott och jag vann. Ska bli så jäkla kul. Första gången jag rider för en större tränare inom islandshäst. Får låna en av ridskolans hästar så valde Einar. :)
 

Bifogade filer

  • 325774228_550358847048043_1933761539669769026_n.jpg
    325774228_550358847048043_1933761539669769026_n.jpg
    99,7 KB · Visningar: 45
Uppdatering på Hrimnirkavajen, de skickar mig retursedel men erbjöd mig först att behålla softshellmodellen de skickat mig för det priset som den jag egentligen beställde, trots att softshellmodellen är ganska mycket dyrare (dock som sagt med en prislapp på jackan som var billigare). 🤷‍♀️ Lite konstigt alltihop och jag har inte tid/lust att försöka sälja vidare en kavaj jag inte vill ha så det blir retur på den. Hade den varit svart och en storlek mindre hade jag nog övervägt att behålla den för det är väldigt väldigt tunt softshelltyg, inte som sånt tjockt softshell jag vanligtvis inte gillar.

Finns återförsäljare i Danmark som levererar till Sverige som ser ut att ha den jag vill ha på lager dock, så kanske försöker den vägen :)
Den ser ut att finnas på Agersta, men det kanske bara är deras hemsida som inte är uppdaterad.
 
Var på clinic igår på ridskolan, där man fick en lott och jag vann. Ska bli så jäkla kul. Första gången jag rider för en större tränare inom islandshäst. Får låna en av ridskolans hästar så valde Einar. :)
Skoj, grattis!
Gillar både tränaren och hösten, fick många bra saker att tänka på när jag och min stora tränade för honom och Einar har jag också ridit någon gång efter att ha sålt min islänning :)
 
Skoj, grattis!
Gillar både tränaren och hösten, fick många bra saker att tänka på när jag och min stora tränade för honom och Einar har jag också ridit någon gång efter att ha sålt min islänning :)
Vad skoj att du känner till Einar. :) Han är min favorit på ridskolan, sen gillar jag kakan och Ask också. Ja ska bli intressant och se vad man får för aha-upplevelse.
 
Var på clinic igår på ridskolan, där man fick en lott och jag vann. Ska bli så jäkla kul. Första gången jag rider för en större tränare inom islandshäst. Får låna en av ridskolans hästar så valde Einar. :)

Den clinicen va jag sugen att åka på men hade inte möjlighet :) Red mycket för den tränaren förr.
 
Hur kan jag ha missat den här tråden?!

Jag har tre islandshästar.
Min egna uppgödning Lif 15 år. Min dröm på fyra ben. En svart femgångare med lättväxlade gångarter. Dock har endel problem med ett trasigt ligament i ett bakknä. Men är hel sen några år tillbaka. Hon står just nu på vintervila.

Mist 11 år. Ett rödblackt sto som jag ägt i 6 år. Mindre modell, femgångare med stark tölt och svagare trav och galopp. (Men riktigt trevlig trav). Mycket vilja! En svår häst att rida för mig. Aldrig haft en såpass het häst som lätt spänt sig vid förhållningar. Men först nu sista året har vi börjat hitta varandra (eller jag henne), hur vi ska kommunicera med varandra utan att det ska bli kaos. Världens snällaste häst.

Falki, min egen uppfödning undan Lif. Bara 2 år. En musblack efter Leikur från Ödegården. Står i flock några mil hemifrån. Inte så mycket mer info om honom mer än så.

Just nu är jag mest inne i en dipp, som alltid såhär års. Trött på mörker och lera. Rider Mist varannan dag. Borde försöka rida mer lektioner, men prioriterar min dötter och hennes ponny i första hand. Lurar annars på att rida för en vanlig dressyrtränare. Finns på närmare håll och inte lika dyra här.
 
Hur kan jag ha missat den här tråden?!

Jag har tre islandshästar.
Min egna uppgödning Lif 15 år. Min dröm på fyra ben. En svart femgångare med lättväxlade gångarter. Dock har endel problem med ett trasigt ligament i ett bakknä. Men är hel sen några år tillbaka. Hon står just nu på vintervila.

Mist 11 år. Ett rödblackt sto som jag ägt i 6 år. Mindre modell, femgångare med stark tölt och svagare trav och galopp. (Men riktigt trevlig trav). Mycket vilja! En svår häst att rida för mig. Aldrig haft en såpass het häst som lätt spänt sig vid förhållningar. Men först nu sista året har vi börjat hitta varandra (eller jag henne), hur vi ska kommunicera med varandra utan att det ska bli kaos. Världens snällaste häst.

Falki, min egen uppfödning undan Lif. Bara 2 år. En musblack efter Leikur från Ödegården. Står i flock några mil hemifrån. Inte så mycket mer info om honom mer än så.

Just nu är jag mest inne i en dipp, som alltid såhär års. Trött på mörker och lera. Rider Mist varannan dag. Borde försöka rida mer lektioner, men prioriterar min dötter och hennes ponny i första hand. Lurar annars på att rida för en vanlig dressyrtränare. Finns på närmare håll och inte lika dyra här.
Jag tycker jag får ut enormt mycket av att rida för vanligt tränare, nu gör jag det jämsides mina islandstränare, men hade jag inte tillgång till istränare hade jag ändå velat fortsätta med de vanliga tränarna också.
 
Ikväll var det hoppning på schemat, detta var första gången vi hoppade med hinderstöd, bara ett litet ensamt kryss på 60 cm (alltså lägre i mitten) och det gjorde han jättebra! Han rev bara en gång och ett par gånger jag inte ramade in och han tyckte det var smartare att springa förbi vid sidan 🙈 men sen förstod han övningen och då kände jag till och med att han fick sug mot hindret ⭐🐎 Vi har hoppträning med tränare om en vecka så jag ville testa med hinderstöd innan dess 😀

7041723B-C2F0-4D79-9A96-09BCFCB5AC1F.jpeg
 
Jag tycker jag får ut enormt mycket av att rida för vanligt tränare, nu gör jag det jämsides mina islandstränare, men hade jag inte tillgång till istränare hade jag ändå velat fortsätta med de vanliga tränarna också.

Jag har testat ett pass och det gick ok. Fick bra tips om lösgörande övningar. När Mist är avspänd och lösgjord travar hon på fint. Måste testa denna tränare igen.
 
Blev filmad en liten stund i ridhuset tidigare ikväll. Vi kämpar på mot ett lugnt arbetstempo, med tanke på hur snabbt det brukar gå har vi kommit långt :angel: men det är fortfarande en bra bit kvar. Men det är kul att dokumentera allt! Lägger det på min insta så jag verkligen ser utvecklingen framöver.

https://www.instagram.com/reel/Cn-aaDgoWQH/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Och från träningen i veckan där det var mycket krut under hovarna :D https://www.instagram.com/reel/CnzymtdoVIi/?igshid=YmMyMTA2M2Y=
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Islandshäst Nu när förra tråden fått 2000 inlägg tänker jag att det är dags att starta en del 2! :bump:🥳
9 10 11
Svar
209
· Visningar
13 106
Kläder & Bli fin Som jag skrev i förhållandetråden har jag friat ❤. Jag hade sen många år sen två bilder sparade på ringar jag ville ha om det skulle bli...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 087
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Crossline
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 023
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp