Islandshingst sökes

G

gill

Jag söker en islandshingst för betäckning av mitt islandssto i Skåne! Någon som har tips?
 
Sv: Islandshingst sökes

:love: :love: Topar från Ekhamra :love: :love:

Står i skåne den här sommaren, kolla på islandshingstar.se

En underbart trevlig lättriden snäll mysig vacker hingst som dessutom ger fantastiska färger på sina avkommor!!!!

/Agnetha
 
Sv: Islandshingst sökes

gill skrev:
Jag söker en islandshingst för betäckning av mitt islandssto i Skåne! Någon som har tips?

Blaer frá Budarhóli står i Skåne efter SM. info på islandshingstar.se.
 
Sv: Islandshingst sökes

För dem som inte vet så är Topar skimmelskäck född rödskäck.
 
Sv: Islandshingst sökes

Hon är import från island, brunblack, 5 gångare, 140 cm hög.
e. Kolfinnur fra Kjarnholtum I ue. Glampi II fra Ytra-Vallholti . Dessa vet jag inget om!? Någon som vet kanske?
Färg på hingsten spelar ingen roll, mitt krav är att det är en trevlig individ, samt att priset är rimligt!!
 
Sv: Islandshingst sökes

Han står ca 8 km från mig :)
Jag har ev planer på att betäcka mitt sto med honom. Han är så fin.
M vH Mannis
 
Sv: Islandshingst sökes

Jarl fra Budardal tipsar jag om. Läcker tölt och trevlig häst på alla sätt. Frisk och eksemfri.
 
Sv: Islandshingst sökes

Japp. Det är också en bra hingt.
Hört att han lämnar många avkommor med tecken.
 
Sv: Islandshingst sökes

Du tänker kanske på Glampi frá Vatnsleysu, för Glampi som är morfar till gills sto är ingen 'kändis' direkt. :)

Till gill: Steini! :love: Han är OTROLIGT underskattad som avelshingst men har lämnat otroligt trevliga avkommor.
 
Senast ändrad:
Sv: Islandshingst sökes

Är lite nyfiken på din häst stam, om det är ok :)
Vad heter din hästs mamma, mormor och morfarsfar?
Är mest nyfiken för att jag känner många ytra-vallholti hästar!
 
Sv: Islandshingst sökes

Vad säger du? Ska Topar vara i Skåne? Skall han vara där hela sommaren?
Jag som hade tänkt övertala Christian att välja Topar till Athena om vi betäcker henne i år.

Louice
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2
Svar
26
· Visningar
1 662
Senast: alazzi
·
Skola & Jobb Det har kommit ut en annons för ett jobb jag sökte för några år sedan. Omfattande rekryteringsprocess, jag var en av slutkandidaterna...
Svar
15
· Visningar
738
Senast: BernT
·
Juridik & Ekonomi Vad gör man då? Kan man bedömas vara för sjuk för att söka arbete och beviljas sjukpenning som arbetssökande? Förlorar man alltid sin...
Svar
11
· Visningar
726
Senast: MiaMia
·
  • Artikel
Hästnyheter Anders Lindqvist, en pensionerad travtränare och kusk bosatt i Frankrike, gör oväntade känslosamma upptäckter när han deltar i Bonde...
Svar
0
· Visningar
109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp