Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Islandshingst!

B

Bimbolina

Jag skulle vilja veta vad ni rekommenderar för hingst till ett fux sto med ljus man och svans. Vill få ett föl med läcker färg och trevligt lynne eftersom hon e kanontrevlig själv!! :D

Kom med lite bra förslag nu!! :bow:

Beror ju på vad du vill ha? 4 eller 5 gångare. Vad ska fölet användas till? Har stoet någon bedömning? Vad har hennes föräldrar för färger? Har hon brister i gångarter eller exteriör?

Svara på detta så kan jag försöka. :)

A

AlexH

Själv tycker jag Jorik från Lönneberg(svart skäck) 1:klass bedömning ger fina föl och häftiga färger på gården där jag har min häst finns tre en svartskäck,en brunblack, och en brunskäck....urgulliga allihop :love:

B

Bimbolina

Fölet ska bli en vanlig rid/skogsmulle häst och stanna kvar hos stoägaren! Stoet e 5-gångare. Inte så noga om det blir en 4 el 5 gångare! Stoet har ingen bedömning vad jag vet och vet inte vilken färg hennes föräldrar har men hennes farfar e fux med ljus man och svans! :smirk:

PM:a stoets föräldrars namn så kan jag snoka på färgerna. Även hela stoets namn för vad jag har förstått så är hon islandsimport?

Freydir från Jex tycker jag om. Han är 4 gångare.

Fux är väl en läcker färg?!
Aegir från Olstorp är en mycket trevlig, eksemfri femgångshingst. Han står i Vara.

B

Bimbolina

Jag har absolut inget emot fux men vill kolla runt och få lite tips innan jag väl bestämmer mig!!

Ska titta på honom!! Tack :bow:

Jag gillar Fákur fra Sauðarkroki. Tycker han är himla mysig och trevlig i lynnet. Även Frami,från Häringe, är trevlig att hålla på med gillar hans verkligen svarta färg.

Sen har vi ju en till hingst på gården, där jag jobbar, men som jag inte hunnit bekanta mej med så mkt än,Oskasteinn fra Oddholi. Vet inte om han ska betäcka nästa år eller inte.

:banana:

A

AlexH

På gården där jag står har vi en fin silvermusblack hingst som e efter Oskarsteinn så läcker :love:

A

AlexH

Han heter Gràsteinn men är inte bedömd än utan ska ev bedömmas till våren :smirk:Han har varit med i islandshästen den senaste gången han galopperar under trädet....vill du ha hemsida så kan du ju PM:a :smirk:

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6464 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Avel Skulle vilja ha lite tips av er, har precis köpt ett sto ( bifogar bild på stammen) Hon är 174cm skimmel, rör sig trevligt lite grövre...
2
Svar
32
· Visningar
1 181
Avel Jag fick en fölunge som är väldigt ljus i pälsen, vit/gräddfärgad på insidan av låren och har typ en ål (ljusa partier längst ut och sen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 164
Avel Hej! Jag gjorde en gynkoll på mitt swb sto förra torsdagen 29/4. Allt såg bra ut och hon var på väg i brunst och veterinären såg...
Svar
2
· Visningar
229
Avel Har en bekant som väntar föl efter en tysk hingst som endast är visad på premiering (Hannover) och därefter varit skadad och kommer...
Svar
3
· Visningar
172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi del CXXXI
  • Hjälp! "fasttejpad" klocka!
  • Att inte betala

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Fixa läderskador på sadeln