Bukefalos 28 år!

isolera djurstall

fejko

Trådstartare
Jag skulle behöva isolera mitt getstall för när det blir riktigt kallt fryser mina afrikanska dvärggetter. Ena väggen består nästan bara av ytterväggen samt lite skruttig plank som någon tidigare ägare/hyresgäst satt upp. Kan man isolera mellan väggarna? Min granne sa att man ska inte isolera djurstallar för det blir rena paradiset för möss att bosätta sig i. De hade själva fått riva ett garage pga råttinvasion.

Någon som har tips på hur man kan göra?
 
Sv: isolera djurstall

Ahhh du måste visa bild, jag har en dvärget :D Han och ett får går på lösdrift, jag halmar upp rejält och är det riktigt kallt får dom komma in i stallet men det är typ bara om det är -25 -30
Ibland har han ett hundtäcke på sig åxå och då fryser han inte :)
 
Sv: isolera djurstall

Hur är väggarna byggda ?

Är det stolphus så är det ju bara att smälla dit skivor utanpå stolparna med isolering mellan skivorna.

Använd isolering som tål fukten eller som inte tar åt sig fukt, och bygg bort alla råtthål så att det är svårare för råttorna att ta sig in i väggen.
 
Sv: isolera djurstall

Tack för svar!
Ingen aning om det är ett "stolphus"? Vad för typ av plattor kan man ha och vad för typ av isolering? Spånplattor kan vara giftiga har jag hört.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hund i trädgård med koja. Gränslös granne... Vill gärna höra med er om vad ni tycker om följande. Vår hund vistas i del av vår...
2 3
Svar
41
· Visningar
9 728
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Hoppas någon orkar läsa detta, jag är verkligen fullständigt förtvivlad och behöver skriva av mig.:cry: Vi har hyrt in våra hästar i...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 952
Senast: Stalltjejen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp