Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag klarar inte av att sluta skriva här fast jag tänkt det många gånger. Kommentarerna skenar alltför ofta iväg och sätter mig i en jobbig sits. Samtidigt är inläggen i dagboksdelen min länk med omvärlden. Jag behöver den kontakt den skapar. I övrigt är jag rätt isolerad. Jag kan inte ens läsa i tråden "vad gör vi" längre, för rätt som det är så skriver någon något otäckt så jag sen sitter med ångest resten av dagen. Ångesten är en plåga som jag har svårt att stå ut med, särskilt när jag är ensam.

Idag frågade jag grannarna om de ville komma över på lunch hos mig, men de tackade nej. Så är det rätt ofta. Jag får nej när jag söker kontakt med andra. Men jag mår dåligt av att vara ensam och försöker titt och tätt fundera ut vem jag kan "terrrorisera" den här gången. Det känns ju lite så när jag tar kontakt med folk, att jag terroriserar dem, att jag tränger mig på.

Arbetsterapeuten tycker att jag ska söka boendestöd. Hon får medhåll av psykologen. Så jag har idag lagt de papper som LSS-handläggaren behöver i ett kuvert, skrivit adressen och frankerat. Jag vet inte riktigt vad jag skulle behöva hjälp med av ett boendestöd. Både arbetsterapeuten och psykologen anser att jag inte behöver veta det på en gång. Eller så kanske det är en kontaktperson jag behöver. Eller båda delarna.
 

@Magiana
Jag har en bekant som har både boendestöd och kontaktperson. Hon har berättat att boendestödet stöttar henne i att skapa rutiner för att få vardagen att funka, dels de här vardagliga sakerna men även i kontakter med vården.

Kontaktpersonen är som en vän som hon gör roliga saker med, t ex fika, prata och gå till simhallen. Hon tycker att det är bra att ha båda två, en för de här tråkigare måstena och en för att ha en trevligare fritid.

Först fick hon en kontaktperson som hon inte riktigt klickade med. Hon pratade med LSS-handläggaren och fick sedan byta. Den hon har nu är mer på samma våglängd och de har gemensamma intressen, vilket gör att kontakten flyter lättare.
Kan det vara värt att prova för dig? Om det inte blir som du önskar går det ju att fråga om det går att ändra något.
 
@Magiana
Jag har en bekant som har både boendestöd och kontaktperson. Hon har berättat att boendestödet stöttar henne i att skapa rutiner för att få vardagen att funka, dels de här vardagliga sakerna men även i kontakter med vården.

Kontaktpersonen är som en vän som hon gör roliga saker med, t ex fika, prata och gå till simhallen. Hon tycker att det är bra att ha båda två, en för de här tråkigare måstena och en för att ha en trevligare fritid.

Först fick hon en kontaktperson som hon inte riktigt klickade med. Hon pratade med LSS-handläggaren och fick sedan byta. Den hon har nu är mer på samma våglängd och de har gemensamma intressen, vilket gör att kontakten flyter lättare.
Kan det vara värt att prova för dig? Om det inte blir som du önskar går det ju att fråga om det går att ändra något.
Ja, om jag får boendestöd och/eller kontaktperson, så tänkte jag prova i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Nu ringde arbetsförmedlingens arbetsterapeut... Den borttappade koden (det hade ingen talat om för mig) om min funktionsnedsättning som...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: IngelaH
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok För ett tag sedan fick jag besked om att min trekammarbrunn skulle tömmas. Jag tänkte inte alls på att över brunnen låg det en rishög...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 845
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Ska jag vara ärlig så har 2023 varit ett riktigt skitår. Första kvartalet var ju åt pipsvängen redan från början med en fin vän som...
Svar
6
· Visningar
1 337
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp