Isolerade efter bakteriesjukdom - hur länge?

Train

Trådstartare
Hur länge brukar man behöva vänta innan hästarna får lämna stallet efter en bakteriesjukdom?

Tyckte att veterinären sade 10 dagar efter det att sista hästen blivit feberfri när han var här och gjorde undersökningen, men nu ryktas det om att det senaste beskedet från vet är 3 veckor - kan det stämma?

10 dagar låter ju visserligen ganska lite men när man ställt in sig på det känns det som ett jättehopp till 3 veckor helt plötsligt...

// Train:)
 
Sv: Isolerade efter bakteriesjukdom - hur länge?

För att tävla gäller ju att hästen får inte varit utsatt för smitta eller visat sjukdom på 3 veckor .

Och det kravet är ju även rimligt även vid träning och träffa andra nya hästar just för att slippa smittspridning ?!

Mia
 
Sv: Isolerade efter bakteriesjukdom - hur länge?

aha!
Hade inte en tanke på det men nu när du säger det så låter det både bekant och logiskt, tack så mycket :)

// Train
 

Liknande trådar

Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
12 584
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: netschjen
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 042
  • Artikel
Dagbok Jag har kanske haft tur eller helt enkelt varit förskonad från större problem i mina hästars munnar. Men sen för några veckor sedan...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: MayGrace
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp