På flightradar ser man rutterna de tarVilken rutt ska de ta när de fraktar hem personer från skandinavien? Är ju osäkert över hela mellanöstern och ryssland.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På flightradar ser man rutterna de tarVilken rutt ska de ta när de fraktar hem personer från skandinavien? Är ju osäkert över hela mellanöstern och ryssland.
Kan det inte ligga en del sanning i det ändå? Förra angreppet startade Israel och USA gick in först efter ett tag. Om de hade gjort samma den här gången är det väl inte så osannolikt att Iran försökt att slå tillbaka både mot Israel och USA:s baser och fartyg i området?Herregud, kan de inte ens försöka få det att låta bättre än såhär? Enligt Rubio så är skälet till att de attackerade Iran nu i stort sett risken att Iran skulle slå tillbaka mot USA vid en Israelisk attack.
Jo, visst men då var ju det enda hotet ISRAELS ATTACK, inte Iran i sig som inte verkar ha planerat att attackera någon först.Kan det inte ligga en del sanning i det ändå? Förra angreppet startade Israel och USA gick in först efter ett tag. Om de hade gjort samma den här gången är det väl inte så osannolikt att Iran försökt att slå tillbaka både mot Israel och USA:s baser och fartyg i området?
Ja, det blir lite konstigt svar.Jo, visst men då var ju det enda hotet ISRAELS ATTACK, inte Iran i sig som inte verkar ha planerat att attackera någon först.
Konstigt att de i så fall berättar om det, det försvårar bara för dem i framtiden.Jag kan inte riktigt släppa att Mossad hade lyckats hacka alla trafikkameror och även Ayatollans telefon under åratal. Då måste dom ju ha vetat i princip allt värt att veta om Iran. Frågan är bara hur mycket av allt som Israel påstod stämmer.
Ja, det är synd om dem, såklart! Det låter jättehemskt för dem, tusen skrämmande scenarior.Tycker också att det här är lite intressant att följa och verkligen en bra lärdom i hur pass beroende vi är av andra länder/regioner på alla möjliga sätt och vis.
Jag har en stackars bekant som sitter fast i Jordanien tillsammans med sin man medan deras treåring är kvar i Dubai (där de alltså bor) med barnvakten. Tanken var att de skulle vara borta i några dagar bara men nu kommer de inte hem. Säga vad man säga vill om deras beslut men jag tycker faktiskt jättesynd om dem!
Nej, min vän kanske hade snott det från Schlaug, eller tvärtom? (Just det här gäller en sådan vän som har flera tusen följare, det var därför jag kunde med att sno fb-inlägget.)@Palermo - är du och Birger Schlaug en och samma?
Läste just detta på fb:
<iframe src="https://www.facebook.com/plugins/po...l&id=100013377995225&show_text=true&width=500" width="500" height="467" style="border:none;overflow:hidden" scrolling="no" frameborder="0" allowfullscreen="true" allow="autoplay; clipboard-write; encrypted-media; picture-in-picture; web-share"></iframe>
Israel har väl alltid velat ha Libanon. Delar av Libanon tillhör väl det som israelerna kallar för stora israel eller något liknande. Mycket vill ha mer Trots att Israel attackerat Libanon i stort sett dagligen sedan "eldupphöret" 2024 så har Hezbollah inte slagit tillbaka en enda gång förrän nu, så jag funderade lite på hur försvagade de egentligen var. Men nu verkar de ha avfyrat ballistiska missiler mot Tel Aviv, istället för "vanliga" raketer och drönare.
Värt att nämna gällande Libanon är också att israelisk media rapporterat om att man redan hade en plan om att invadera Libanon igen, oavsett Hezbollahs hämndattack för Khamenei. Vet inte om det framgått i svenska medier?
Jag tänkte mer på att du i något fall tidigare tyckte Carl Bildt kändes rimlig och att dina känslor verkade överensstämma med Schlaugs.Nej, min vän kanske hade snott det från Schlaug, eller tvärtom? (Just det här gäller en sådan vän som har flera tusen följare, det var därför jag kunde med att sno fb-inlägget.)
Jag vill också ha Libanon, fantastiskt vackert land.Israel har väl alltid velat ha Libanon. Delar av Libanon tillhör väl det som israelerna kallar för stora israel eller något liknande. Mycket vill ha mer
Den Carl Bildt-upplevelsen kommer jag sent att glömma!Jag tänkte mer på att du i något fall tidigare tyckte Carl Bildt kändes rimlig och att dina känslor verkade överensstämma med Schlaugs.![]()
Jag måste erkänna att jag inte direkt har nån relation till Schlaug, han dök bara helt oanmäld upp i mitt flöde igår.Den Carl Bildt-upplevelsen kommer jag sent att glömma!
(Jag har faktiskt råkat träffa Schlaug en gång. Mycket tydde på att han är en sån man som bara pratar om sig själv. Det är inte min favoritsort.)
Rätt kaxigt av Israel att referara till ett rike som bestod i 73 år och splittrades 928 före Kristus och aldrig innehöll någon del av LibanonIsrael har väl alltid velat ha Libanon. Delar av Libanon tillhör väl det som israelerna kallar för stora israel eller något liknande. Mycket vill ha mer
Israel kallar sin "Operation Roaring Lion" (den i somras var "Rising Lion") och Iran är inne på sin fjärde "True Promise". Minst sagt lite olika estetik i typen av namnval."Operation Epic Fury" är tydligen arbetsnamnet.....