Italiensk kokbok på italienska

lilstar

Trådstartare
Jag skulle vilja ha en kokbok med italiensk husmanskost, so far so good. Men jag vill ha en genuin italiensk kokbok på italienska. Hur tusan hittar jag det om jag inte kan italienska? Jag tänker typ en vanlig kokbok som riktar sig till italienska husmödrar.

Tanken är att dels få genuina italienska recept som inte är modifierade för att passa nordeuropeiska smaklökar (gräddcarbonara osv) och dels inspiration att lära mig språket ett recept i taget.
 
Försök få tag på Solens mat. Törs nästan lova att den inte är svennifierad. Vid tvekan, se tv-serien på öppet arkiv!
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 898
Senast: zassoo
·
Hundavel & Ras Jag startade en tråd här igår där jag ville höra folks åsikter om vilken hund som kanske passar mig. Jag hade ändå fäst mig vid en sorts...
Svar
14
· Visningar
1 495
Senast: Roheryn
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 458
Senast: Paddington
·
Tjatter SKEPP O'HOJ "Men kära nån, har hon helt tappat perspektiv om tiden?" funderar de redan invigda, som antingen deltagit i tidigare...
9 10 11
Svar
204
· Visningar
9 091

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp