ja blir galen !!!

Sv: ja blir galen !!!

jag tycker att du kan säga till ägaren att du vill tränsa själv, hon tar nog inte illa upp. det kanske bara är av välmening hon försäker hjälpa dig!

Kul att det gick bra för dig idag! Jag tycker däremot att du bör rida på bana om du ska rida själv i morgon. att ge sig ut i skogen på en häst du inte är riktigt säker på kan sluta illa.
 
Sv: ja blir galen !!!

eJag tycker att du ska satsa på den äldre och lugnare hästen ! Det är mkt bättre att du har kul och lär dej nya saker samtidigt som du lär känna hästen än att du är rädd varje gång du ska hålla på med hästen vilket hästen direkt känner av ju ! Prova att rida den snällare hästen, sedan känner du vilken som passar dej bäst. Om du tycker synd om ägaren till hästen som du har nu så kan du ju alltid hjälpa till och leta efter nån annan som kanske är mer erfaren och van med sånna hästar (: Hoppas det löser sej !

(( Läste efter att jag skrivit inlägget att det har gått bättre. Du kanske känner dej tryggare med hästen om du håller på ett tag till, och kanske även som sagt var testar den andra hästen och känner vilken du vill fortsätta med (:. Lycka till ! ))
 
Senast ändrad:
Sv: ja blir galen !!!

okej :) fast min kille ska gå med ut, kanske avslutar i paddocken
 
Sv: ja blir galen !!!

:D:D tack för svaret, de du skrev allra sist tror jag det får bli :) ja får uppdatera mer, skönt å ha backup från buke :D hheheh
 
Sv: ja blir galen !!!

igår så gick det bra, vi red ut å sen trav & galopp i padocken.. helt vanligt.. men de känns ändå inte kul, ja va inte orolig eller nått sånt, men de känndes bara seegt. imorgon ska ja prova den andra hästen är riktigt sugen på å prova den faktiskt... hon som äger den häste känner ja även lite å hon sa massa bra saker så de känndes bara jätte bra.. ja vill kunna ha en häst som man kan komma till efter skolan, slänga sig upp på å dra ut i skogen en sväng,å bara ta det lungt.. utan att behöva kämpa å kämpa för varje meter man ska fram, planera och planera..
å hon tjejen med hästen ja ska prova imorgon förstog mig jätte bra..
hon sa liksom saker som ; jaa men man passar ju inte med alla hästar, och jaa desto större hästen är
desto mindre känner man sig, min häst kanske passar bättre i storleken också..

och idag så sa den andra medryttar ägaren att eftersom ja känner mig osäker börjar hon leta efter en till medryttare.. så om ja har kvar han har ja bara han max 2 dagar när skolan börjar.. eller om ja inte vill sen har hon en till ,det känndes oxå ganska bra faktiskt så vi blir 3 stycken som delar på han och hanterar han. så om ja tycker den andra hästen passar har hon ända en annan på gång.. kan ju skriva hur de går imorgon med den andra hästen... kanske händer att de inte heller är nått för mig, men de känns.. roligt! :) får se hur de går
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
627
Senast: yamyam
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 461
Senast: Linda_A
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 302
Senast: MiniLi
·
L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 575

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp