Ja jösses, vad gör man inte..

M

Mimmi81

..för dom små liven :smirk: Pållan slet sönder sin grimma igår och en ny vardagsgrimma behövde då inhandlas.

Sagt och gjort, kilar in i butiken på väg till stallet, hittar en helt ok fodrad nylongrimma för 59 kr och går glad i hågen mot kassan. Och vad skådar då mitt öga, om inte det täcke som jag suktade efter i vintras men som låg över budget då, nedsatt med mer än halva priset :banana: :eek: :banana:
Efter en snabb koll via telefon inser jag att jag har 528kr på kontot, 120kr på mig och täcket+grimma går på 559kr.
Sagt och gjort, köper grimman kontant och täcket på kortet, och går ut med ångesten gnagandes :smirk:

Till saken hör att jag och sambon precis kommit hem efter en månad i Asien och jag är PANK, vet knappt hur jag ska greja räkningarna :o Vi har "semi-delad" ekonomi, oftast delar vi på våra räkningar och betalar mobiler, studielån, hästkosnader etc för sig men nu när vi kom hem från resan så har vi delat på alla pengar, vi använde mer av mina på resan och mer av hans nu. När allt var betalt så var vi bägge panka men han vann 6000 på poker, gav mig 1000 kr för att han skulle bort i 5dgr och jag behövde ha pengar till buss, kattmat och sånt.
Och vad gör jag? Jo jag köper hästtäcken :smirk: Lekte med tanken att inte säga något men jag funkar inte så, det flög ur mig ganska fort.
Och vad gör världens bästa kille, han skrattar :love:
"Ja men vad kul, nu är ju Trasslan iaf varm nästa vinter när vi har blivit vräkta och bor i en snödriva" sa han med skratt i rösten och sa sen att det var ok och att täcket var fint :) Och att det egentligen är hans täcke för det var minsann han som vann pengarna :D
 
Sv: Ja jösses, vad gör man inte..

Ja eller hur? Jag hade väntat mig att han åtminstonde skulle (med rätta) bli småsur :crazy: så idag blev det frukost på sängen för sambon :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp