Ja vi kan ju inte ta in vem som helst!

Smulu

Trådstartare
Hur ska detta svar tolkas när jag på den arbetsplats jag har en tillfällig anställning via ett bemanningsföretag nämner att jag finns tillgänglig även efter detta uppdrag. De har behov av folk.
 
Det låter som något sagt av en person som inte har beslutanderätten att anställa någon men gärna vill säga sin åsikt om de önskade egenskaperna hos den man ska anställa.
 
Det kan ju tolkas på många olika sätt. T.ex. att man måste ha en viss utbildning för jobbet, att man måste ha viss erfarenhet, att det måste var rättvist mellan vikarierna, att det måste vara någon de känner, eller vad som helst. Eller så är nån elak och menar att personen inte är passande.
 
Det kan ju tolkas på många olika sätt. T.ex. att man måste ha en viss utbildning för jobbet, att man måste ha viss erfarenhet, att det måste var rättvist mellan vikarierna, att det måste vara någon de känner, eller vad som helst. Eller så är nån elak och menar att personen inte är passande.

Eller så sades det skämtsamt med värme, i så fall skulle jag tänka att det betydde tvärtom - att man gärna ville ha personen kvar.
 
Jag hade tolkat det som:

"För information: jag finns tillgänglig om ni vill ha mig kvar efter detta uppdraget"
"Absolut intressant, vi kan ju inte ta in vem som helst"

I den meningen att det tar tid att lära upp någon, och tjänsten måste fyllas.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag vet inte riktigt hur jag ska börja det här inlägget. Eller ens vad jag vill ha sagt. Jag har alltid haft en känsla av att jag inte...
2
Svar
28
· Visningar
2 908
Senast: Seaside
·
Fritid Så, vi ska visst till Oslo alldeles strax. Kommer via E18 från Valdres. Förutsättningarna är att vi måste hitta en parkering till...
Svar
1
· Visningar
484
Senast: Brie
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
23
· Visningar
1 220
Senast: Bison
·
Skola & Jobb Började nytt jobb för 2 veckor sedan. Ingen överlämning har funnits eller upplärning utav arbetsuppgifter, utan jag får springa och ta...
2
Svar
37
· Visningar
4 206
Senast: Soapbubble
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp