Bukefalos 28 år!

Jaaaa han spårar!!

Lady_A

Trådstartare
Efter ca ett års uppehåll då jag inte orkade mer efter upprepade bakslag.
Har jag nu byggt upp lusten att försöka igen och idag gick jag åter ut med mitt snitselband, blodflaskan och två rådjursklövar.

Fösta spåret gick han ganska oengagerat och stannade och vindade in annat eller nosade bort sig ngn meter, han spårade dock ganska bra ca 5 m i taget innan det blev lite "vinglig" ett par meter igen. Sista 20 m (av totalt ca 100) gick han stadigt i spåret och känndes som att han hade tänt iaf lite.
Berömde och försökte leka upp lite intresse för klöven men han nosade bara lite på den.

Efter en dryg kvarts promenad (kopplad i vanligt koppel sele och lina av såklart) och ett snabbdopp i sjön var vi framme vid nästa spår, ungefär lika långt men lagt på mkt torrare mark (oavsiktligt, tänkte på det först efter jag börjat) Nu jobbade han lite ivrigare och även mer metodiskt, larvar iväg åt andra håll då och då men är ändå mest på spåret.
Denna gång hann jag knappt börja leka med klöven förrän han började hoppa efter den och slicka på den, så sedan hade jag en supermallig hund som gick och triumferade med SIN klöv stadigt intryckt i käften! Han kampade tillocmed emot när jag skulle ta den och lägga ner i påsen.

Är så glad!! Hoppas det funkar denna gången!!!

Bild på "underverket":
DSC00695.jpg
 
Sv: Jaaaa han spårar!!

Vad kul! Han är så söt din skit:D Sami och jag ska dra igång viltspåret till våren. Jag längtar och han hade gjort om han hade vetat vad det var frågan om:p

Just nu har vi dock så mycket med agility, personspår och lydnaden (debut idag - 176 poäng:banana:)
 
Sv: Jaaaa han spårar!!

Tack! Ja söt är typ det enda han är :P
Jättemkt grattis till era fina poäng!

i_g: Ja det kändes jättbra! hoppas det håller i sig denna gången!!
 
Sv: Jaaaa han spårar!!

Sicken snygging du har. :laugh:

Alltid kul när det går vägen tillslut.
Vår Finska Stövare har också äntligen förstått vad han ska springa efter och nu går det knappt att få stopp på honom. :p
Dock är han inte lika duktig med pejlen. Han fick en ny här om dagen, kom tillbaka med en trasig efter första dagen. :grin:
Nu återstår bara mera träning så kommer han bli en kanonhund. :banana:

Lycka till med din! :)
 
Sv: Jaaaa han spårar!!

Vad kul!!

Jag fick köra en riktigt fuling när min hund slutade jobba i spåret. Fick tipset om att svälta henne ngn dag och sen lägga typ 20 meters spår med mat i slutet, gjorde det 2 gånger och sen dess spårar hon faktiskt klockrent trots att jag inte haft mat i slutet på flera år.
 

Liknande trådar

Hundträning Tudde fick precis gå sitt första spår. Jag är ju total nybörjare och har knappt vågat prova innan. Han är fem månader och nu har vi...
Svar
4
· Visningar
935
Senast: Dopy
·
Hundträning I helgen hade vi en liten kullträff hemma hos mig med två av Theos kullsyskon och mamma. Det blev mkt vallning och spårträning då alla...
2
Svar
33
· Visningar
2 609
Senast: Kildegrei
·
Hundträning Hej! Jag har gått lite viltspår med tidigare hundar, men inte stött på just detta beteende, så jag vill gärna bolla lite tankar med er...
Svar
7
· Visningar
1 353
Senast: Ldsi
·
Övr. Hund Hej! Jag har en valp/unghund på ca 6 månader idag. Det är en golden av jakttyp och jag tycker att hon klarar rätt lite för sin ålder...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 106
Senast: Amaranthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp