Bukefalos 28 år!

nevin

Trådstartare
Kolla vilken liten vackring jag har hemma i mitt hus!
91803_1352802015.jpg


Han bor här (tror det är en han iallafall), medan vi väntar på ny ägare, han kunde inte bo kvar där han bodde tyvärr. Men jag är så sugen på att köpa honom själv, så himla go´kille! Han talar en hel del, och är med hela tiden. Daniel har fastnat totalt för den lilla raringen, och pippin ropar efter D så fort han inte är i närheten, det är ju synd att INTE köpa fågeln liksom....


Ville bara visa min fina vän, han är lite trött på bilden, den är tagen samma kväll som han kom.
 
Sv: Jacko

Meen vad kär!! :love:
Jag har hör att papegojor oftast tyr sej till människor av det motsatta könet, alltså om "din" goja är förtjust i Daniel, så är det kanske en hona? :idea: (eller så är det bara en myt?)

Och så vill jag ju SJÄLVKLART veta: Vad säger den, när den talar? :love:
 
Sv: Jacko

Goddag, tack, han ropar på hunden: Allo, en del mutter kommer det som jag ännu inte förstått mig på med
Han svarar på tilltal, ja, och ett obestämt mutter som jag tolkar som nej

Han är gudomlig :love:
 
Sv: Jacko

Han är kvar än, men jag kan inte riktigt bestämma mig om han ska få bli permanent eller inte i flocken.

Han är en raring, och jag vill gärna behålla honom, men mannen jag eventuellt ser min framtid med är inte lika intresserad. Så han står kvar ett tag till :love:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
35
· Visningar
3 454
Senast: Shixle
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 490
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 871
Senast: fejko
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 435
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp