jacson schabrak

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hampis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 674
H

hampis

vad har ni för erfarenheter av dem?
jag syftar på det vanliga som kostar typ 210 som har diamantquiltning o e ganska mjukt
:p

Sv: jacson schabrak

Jag tycker dom är jättebra, har fyra såna cremefärgade för vardagsbruk. Dom är snygga, tjocka och ligger väldigt stadigt. Dessutom jättebra med kardborren, jag har svårt att hitta schabrak som passar till min dressyrsadel, stropparna på schabraket är oftast för korta.

Sen är det så billigt att man kan tvätta dom många många ggr utan att behöva vara rädda om dom, inga av mina har gått sönder hittils men skulle dom göra det så är det ju bara att köpa nya!

kan jag inte få se bild på ett sådant schrabrak?

och hemsida där dom finns? :idea:

sånna här?
schabrak.jpg

jag köpte mitt för 149 på Eriks.

jag hittade inga sånna på eriks (du menar väl eriks ridshop?)

Hon kan nog ha varit där och handlat i butiken eftersom det är nära.

Granngården (i alla fall Askersund) har dom också.

japp jag menar eriks hästshop. men dom har dom i affären så om du ringer o frågar kan de säkert skicka tíll dig ändå.

Jag tycker Jacsons schabrak ser fina ut och har funderat på och köpt sådana. Men nu sist vart det ett fint cremefärgat schabrak med brunt kant på ifrån Gekås (var Källquistsschabrak).

Annars är Horse Savers schabrak också fina och av bra kvalité.
Tjocka, finns i många färger med olika passpoiler och är billiga.
Jag har ett marinblått dressyrschabrak med silver pp ifrån Kaias hästsport kostade 149:- Ring eller maila Kaias och säg att du är intresserad av det om det skulle vara så, de kan nog ordna bild också. De har ju webbshop www.kaias.se men tyvärr finns inga HS schabrak med där.

Tycker att dom tappar färgen snabbt iaf det marinblå. Desutom gillar jag inte att det inte är två tygstycken som är ihopsydda (så att det blir en kant som man kan dra upp lite) denna modell gör att de glider ner och spänner över manken:mad:

Men när dom är nya är de ju snygga och det är ju ell ganska förmånligt pris:idea:

jag funderar på at köpa det "blåbärsblåa" vad tror ni om det?

Jag tycker passformen är bra just för att de INTE glider ner och spänner över manken utan stannar i kanalen på sadeln.
Mina har behållit sin färg också.

Liknande trådar

Utrustning Nu måste jag få puttra ur mig litegrann. Varning för extremt nördigt prat om reflexer 😂 Jag ÄLSKAR reflex- och varselkläder. Jag vet... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 437
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 849
Senast: Murray
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 241
Senast: iNHALE
·
Mat Då jag flyttat och inte längre har en riktig spis funderar jag på att testa risgrynsgröt på tub. Problemet är att jag verkligen avskyr...
Svar
14
· Visningar
752
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka