Jäkla blomflugor!

Hutlöst? Vill minnas att jag betalade ett par hundra bara.

Vilka huserar i krukorna. Där växterna också är. Hårsprayet försvinner ju inte i luften utan landar runt omkring i ganska stort område.

99 spänn paketet. Det behövdes 2 paket för att vattna alla krukor, blev ändå inte av med alla sorgmygg och fick göra om allt igen 3 veckor senare.

Dvs 400 spänn för att ha köpt blommor och jord för under en hundralapp.


Och nu är de tillbaka.
 
Gula klisterlappar från Biltema, ser ut som fjärilar. Sätt i några krukor. De fångar de nykläckta från jorden som precis börjar flyga. Låt sitta tills alla är borta, minst ett par ”vattningsongångar” eftersom det kläcks nya när jorden får vatten.
 
Gula klisterlappar från Biltema, ser ut som fjärilar. Sätt i några krukor. De fångar de nykläckta från jorden som precis börjar flyga. Låt sitta tills alla är borta, minst ett par ”vattningsongångar” eftersom det kläcks nya när jorden får vatten.
Den här låter bra! Har slösat alldeles för mycket vin till fällorna.. 🙄
 
Jag tog vad jag hade hemma, när jag väl blivit tillräckligt förbannad. .
Radar.
Det funkade men är nog inte att rekommendera.
Jag gillar din inställning! Jag har alltid radar hemma in case of katastrof, dvs om det flyger in en geting.
Och nu har jag faktiskt förklarat krig mot sorgmyggorna/ blomflugor/ kryp. ✌️
 
Jag gillar din inställning! Jag har alltid radar hemma in case of katastrof, dvs om det flyger in en geting.
Och nu har jag faktiskt förklarat krig mot sorgmyggorna/ blomflugor/ kryp. ✌️

Så länge det inte är något ätbart går det att vattna med nikotinvatten. Ta en bit av en cigarett, smula ner i vatten och låt det stå någon dag och vattna sedan med det. Dock är vattnet väldigt giftigt så det får som sagt inte vara till något ätbart (och inga husdjur/barn får komma i kontakt med vattnet).

Nikotin har använts som kemiskt bekämpningsmedel tidigare.
 
Så länge det inte är något ätbart går det att vattna med nikotinvatten. Ta en bit av en cigarett, smula ner i vatten och låt det stå någon dag och vattna sedan med det. Dock är vattnet väldigt giftigt så det får som sagt inte vara till något ätbart (och inga husdjur/barn får komma i kontakt med vattnet).

Nikotin har använts som kemiskt bekämpningsmedel tidigare.
Jag har provat detta också, men jag misstänker att jag inte gjorde det tillräckligt starkt.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 147
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp