Jämställande av hästsport med annan friskvård

(Riksdagen)
När det handlar om friskvårdsstöd till anställda är dagens begränsningar godtyckliga. Det är möjligt för en arbetsgivare att bidra till personalens styrketräning, fotboll, innebandy, tennis, tai-chi etcetera. Alltifrån hård fysisk träning till avslappningsövningar faller alltså under sådan friskvård som kan subventioneras skattefritt. Men aktiviteter som ridning faller utanför Skatteverkets definition av motion och friskvård trots deras erkänt goda effekter för kropp och hälsa.

http://www.riksdagen.se/Webbnav/index.aspx?nid=410&doktyp=mot&rm=2007/08&bet=m1492&dok_id=GV02Xm1492
 
Sv: Jämställande av hästsport med annan friskvård

Bra att dom iallafall har motionerat om detta!:banana:
Sen får vi se vad beslutet blir.
Fast som kommunanställd är ju ändå inte friskvårdsbidraget så mycket att hurra för precis... Men alltid nåt:)
 
Sv: Jämställande av hästsport med annan friskvård

Ja det är förfärligt att det räknas som lyx sport! Du får ju inte dra mer än typ 7% moms på ett ridhuskort...det blir man inte fet på.
Hoppas att det finns någon som strider för oss :bump:
 
Sv: Jämställande av hästsport med annan friskvård

Jag hoppas verkligen att det snart blir möjligt att få använda mina friskvårdspengar till min ridning.. Vi får ut högst 1500kr om året och det har jag aldrig utnyttjat pga den dumma regeln att ridsport, golf och segling räknas som lyxsporter... Jga tycker att det är mera lyx att betala tusentalskronor för ett gymkort.. Men jag har fått ut bidgrag till walkingskor iallafall..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (Riksdagen) Det blir allt vanligare för arbetsgivare att erbjuda skattefri motion och friskvård till sina anställda. Motionen och...
Svar
2
· Visningar
937
Senast: Alexandra_W
·
  • Artikel
Hästnyheter (Riksdagen) Kristdemokraterna har i riksdagen sedan 1998 drivit frågor som berör ridsport, hästavel och hästens sociala funktion i...
Svar
0
· Visningar
723
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Riksdagen) Miljöbalkens sjunde kapitel första paragraf har befäst en rättslig otrygghet. Grundlagen uttrycker klart att markägare har...
Svar
0
· Visningar
936
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (Riksdagen) Finansminister Anders Borg Cecilia Widegren har frågat mig vilka åtgärder jag avser att vidta för att redovisa en tidsplan...
Svar
0
· Visningar
783
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp