Jämställdhet och sambo..

Ja bokstavligt talat just "köper".
För min del så anser jag att det är olika uttryck av samma sak.
Män som tar sig rätten att äga kvinnor.
Menar du att du betraktar det som ett ägande, alltså att det är ett uttryck för ägande pga faktiska omständigheter, eller att männen betraktar det så (dvs snarare ett problem med männens attityd)? Jag svarar utifrån att du syftar på männens inställning.

Inte alltid, jag tror inte att alla agerar utifrån en sådan "rätt", men i vissa fall går resonemanget säkert i de banorna. Bland de med sådana tankar finns, förutom de som beter sig illa och har uppenbara sexistiska anledningar till sitt besök, också diskretare typer som inte skyltar med sitt förakt och de kan antingen vara manipulativa eller smått omedvetna om sin nedlåtande syn på kvinnor/strippor. Så visst är det något man bör gräva i om man vill ta reda på vilka värderingar mannen har (jag hade påbörjat både intervju och efterforskningar om någon jag hade en relation med gick på strippklubb), det finns alltid en risk att man hittar något obehagligt. Förutom att det inte får finnas något förakt och andra självklara fel måste människan vara kapabel att tänka kritiskt när man tar upp frågan, att t ex vara enkelspårigt optimistisk och vägra problematisera (trots noll insikt i industrin) är ett slags icke-engagemang och sexism då det enbart handlar om att försvara sitt egenintresse.
 
Senast ändrad av en moderator:
Förutom att det inte får finnas något förakt och andra självklara fel måste människan vara kapabel att tänka kritiskt när man tar upp frågan, att t ex vara enkelspårigt optimistisk och vägra problematisera (trots noll insikt i industrin) är ett slags icke-engagemang och sexism då det enbart handlar om att försvara sitt egenintresse.

Bra där! Nu håller jag förvisso inte med om att det är sexism men det är utifrån en mans egenintresse man ska se hans uttalanden.

Det är också där kvinnor ofta felar. De väljer män efter vad männen säger och inte efter vad de gör. Med det sagt så hänger inte en mans klass som pappa och make på om han varit på stripklubb någon gång. Så att välja efter en sådan bagatell är även det destruktivt.

Kvinnor måste inse att alla män har inslag av sexism i sig. Det förstod gårdagens generation kvinnor men den yngre generationen kvinnor har inte lyssnat och lärt. Därav blir de lätta offer för svaga män alternativt män som bara vill utnyttja dem. De är de enda som säger det kvinnorna vill höra.
 
Senast ändrad:
Bra där! Nu håller jag förvisso inte med om att det är sexism men det är utifrån en mans egenintresse man ska se hans uttalanden.

Det är också där kvinnor ofta felar. De väljer män efter vad männen säger och inte efter vad de gör. Med det sagt så hänger inte en mans klass som pappa och make på om han varit på stripklubb någon gång. Så att välja efter en sådan bagatell är även det destruktivt.

Kvinnor måste inse att alla män har inslag av sexism i sig. Det förstod gårdagens generation kvinnor men den yngre generationen kvinnor har inte lyssnat och lärt. Därav blir de lätta offer för svaga män alternativt män som bara vill utnyttja dem. De är de enda som säger det kvinnorna vill höra.
Ha ha ha! Dra den om Rödluvan också!
 
Det här är för svårt för dig bara.
sub-buzz-26904-1501254647-5.jpg
 
Vi gör ett nytt försök så får vi se om motargumenten fortfarande tryter.

Bra där! Nu håller jag förvisso inte med om att det är sexism men det är utifrån en mans egenintresse man ska se hans uttalanden.

Det är också där kvinnor ofta felar. De väljer män efter vad männen säger och inte efter vad de gör. Med det sagt så hänger inte en mans klass som pappa och make på om han varit på stripklubb någon gång. Så att välja efter en sådan bagatell är även det destruktivt.

Kvinnor måste inse att alla män har inslag av sexism i sig. Det förstod gårdagens generation kvinnor men den yngre generationen kvinnor har inte lyssnat och lärt. Därav blir de lätta offer för svaga män alternativt män som bara vill utnyttja dem. De är de enda som säger det kvinnorna vill höra.
 
Vi gör ett nytt försök så får vi se om motargumenten fortfarande tryter.

Bra där! Nu håller jag förvisso inte med om att det är sexism men det är utifrån en mans egenintresse man ska se hans uttalanden.

Det är också där kvinnor ofta felar. De väljer män efter vad männen säger och inte efter vad de gör. Med det sagt så hänger inte en mans klass som pappa och make på om han varit på stripklubb någon gång. Så att välja efter en sådan bagatell är även det destruktivt.

Kvinnor måste inse att alla män har inslag av sexism i sig. Det förstod gårdagens generation kvinnor men den yngre generationen kvinnor har inte lyssnat och lärt. Därav blir de lätta offer för svaga män alternativt män som bara vill utnyttja dem. De är de enda som säger det kvinnorna vill höra.

Du presenterar dina tyckanden som fakta och jag vill enormt gärna se källor som verifierar dina påståenden.

Att dessutom skriva "Kvinnor måste..." ger verkligen inte intryck av att du vill ha en seriös diskussion utan endast skrika ut dina åsikter.
 
Du presenterar dina tyckanden som fakta och jag vill enormt gärna se källor som verifierar dina påståenden.

Att dessutom skriva "Kvinnor måste..." ger verkligen inte intryck av att du vill ha en seriös diskussion utan endast skrika ut dina åsikter.

Har du någon källa som bekräftar det? Blir det ett vettigt samtalsklimat att hålla på så?

Om du inte håller med mig i det jag skriver så vore det givande att få höra hur du upplever det.
 
Har du någon källa som bekräftar det? Blir det ett vettigt samtalsklimat att hålla på så?

Om du inte håller med mig i det jag skriver så vore det givande att få höra hur du upplever det.

Jag håller inte med om dina påståenden eftersom mina upplevelser inte stämmer överens med dem. Dvs min subjektiva erfarenhet går emot det du presenterar som fakta. Då bör du kunna underbygga dina påstådda fakta med någon studie. Eller kanske en liten uppsats?
 
Jag håller inte med om dina påståenden eftersom mina upplevelser inte stämmer överens med dem. Dvs min subjektiva erfarenhet går emot det du presenterar som fakta. Då bör du kunna underbygga dina påstådda fakta med någon studie. Eller kanske en liten uppsats?

Hur upplever du det då? Svårt att argumentera när du inte skriver vad du anser.
 
Hur upplever du det då? Svårt att argumentera när du inte skriver vad du anser.

Men snälla, lite läsförståelse tack! Givetvis menar jag att jag inte håller med om påståendena i det här inlägget:

Bra där! Nu håller jag förvisso inte med om att det är sexism men det är utifrån en mans egenintresse man ska se hans uttalanden.

Det är också där kvinnor ofta felar. De väljer män efter vad männen säger och inte efter vad de gör. Med det sagt så hänger inte en mans klass som pappa och make på om han varit på stripklubb någon gång. Så att välja efter en sådan bagatell är även det destruktivt.

Kvinnor måste inse att alla män har inslag av sexism i sig. Det förstod gårdagens generation kvinnor men den yngre generationen kvinnor har inte lyssnat och lärt. Därav blir de lätta offer för svaga män alternativt män som bara vill utnyttja dem. De är de enda som säger det kvinnorna vill höra.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
5 794
Senast: mars
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 048
Senast: Pratsch
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Samhälle Jag försöker hitta statistik om våldsbrott men det går dåligt. Väljer kanske fel sökord när jag googlar. Bakgrund: Jag pratar med en...
Svar
5
· Visningar
903
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp