Järntillskott

Gimlan

Trådstartare
Bästa järntillskottet? Typ mest effektiva - och gärna billigt. Finns ju otroligt många! Men svårt att veta vad kroppen tar upp bäst, försökte googla lite, men gav upp.
 
Bästa järntillskottet? Typ mest effektiva - och gärna billigt. Finns ju otroligt många! Men svårt att veta vad kroppen tar upp bäst, försökte googla lite, men gav upp.
Det är oftast så att tabletter med högre koncentration är billigare i längden.
Jag brukar ha god effekt av Duroferon, som finns bakom disk på apoteket. (receptfritt, men inte framme på hyllorna)
 
Det är oftast så att tabletter med högre koncentration är billigare i längden.
Jag brukar ha god effekt av Duroferon, som finns bakom disk på apoteket. (receptfritt, men inte framme på hyllorna)
Vet du vilken koncentration man ska titta efter?
 
Jag använder Niferex, kapslar, då jag tycker de är lättare att svälja. Dock vet jag inte resultat än då jag inte ätit dem tillräckligt länge. Tycker också att det är krångligt med järntabletter då de ska ätas så långt efter och före mat och hoppas att jag ska slippa äta dem efter min nästa kontroll.
 
Förut kunde man få Duroferon på recept, eller det har jag fortfarande, bara det att den inte ingår i högkostnadsskyddet längre så man får betala för för den. Finns receptfri. Det är den medicinen jag fått i 10 år på rekommendation av läkare. Min farfar började med Duroferon i hög dos för att han hade sån järnbrist och gick från att inte orka något till att vara ute och gå 40 minuter varje dag och städa och motionscykla framför Tv'n. Han är 96 år :D :love:

Har du konstaterad järnbrist? Annars kanske det är onödigt att äta tabletter?
 
Förut kunde man få Duroferon på recept, eller det har jag fortfarande, bara det att den inte ingår i högkostnadsskyddet längre så man får betala för för den. Finns receptfri. Det är den medicinen jag fått i 10 år på rekommendation av läkare. Min farfar började med Duroferon i hög dos för att han hade sån järnbrist och gick från att inte orka något till att vara ute och gå 40 minuter varje dag och städa och motionscykla framför Tv'n. Han är 96 år :D :love:

Har du konstaterad järnbrist? Annars kanske det är onödigt att äta tabletter?
Har haft brist tidigare och känner igen symptomen :)
 
Intressant, varför är det bakom disk?
Nej, det vet jag inte.
Vet bara att det finns en hel del receptfria varor som förvaras bakom disk. Få förmodligen lära mig varför längre fram i min utbildning...
Förut kunde man få Duroferon på recept, eller det har jag fortfarande, bara det att den inte ingår i högkostnadsskyddet längre så man får betala för för den. Finns receptfri.
Det brukar bli billigare på recept även om det inte ingår i högkostnadsskyddet.
 
Jag köper topformulas. De har hög biotillgänglighet, mindre risk för magproblem med dem och priset är lågt.

Mina järndepåer tömmer sig konstant, jag har försökt med diverse järntillskott i flera år, men alltid med samma resultat - magsmärtor och magen ballar ur totalt.. Så jag brukar behöva få järn intravenöst.

Jag beställde hem dessa från Topformula och (peppar peppar..) så verkar accepteras skapligt av min kropp än så länge.
Hoppas kunna vända trenden med mina nedåtgående järndepånivåer 😊

Tack för tipset :bow:
 
Mina järndepåer tömmer sig konstant, jag har försökt med diverse järntillskott i flera år, men alltid med samma resultat - magsmärtor och magen ballar ur totalt.. Så jag brukar behöva få järn intravenöst.

Jag beställde hem dessa från Topformula och (peppar peppar..) så verkar accepteras skapligt av min kropp än så länge.
Hoppas kunna vända trenden med mina nedåtgående järndepånivåer 😊

Tack för tipset :bow:
Härligt! Det är de enda jag tål också och efter låååång invänjning kan jag nu ta 4 stycken/dag :)
 
Har fått tips om Sideral som järntillskott när jag hade behov. Hann aldrig testa själv då mitt värde blev bättre.
 

Liknande trådar

Tjatter Nu till våren skulle jag vilja ta med mig min mor och hundarna på en utflykt för att titta på blommor i mängder då min mor älskar det...
2
Svar
31
· Visningar
1 256
Senast: Hazel
·
Hemmet Jag går i planerna att köpa en lagerhylla. Spånskivor som förvisso är behandlade på något vis, men... På dessa hyllor tänker jag ställa...
Svar
5
· Visningar
559
Senast: tanten
·
Mat Jag är uppvuxen med att mamma köpt de billigaste pepparkakorna hon kunnat hitta genom åren. De har inte alltid smakar bra, så...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 734
Senast: Fille
·
Hemmet Googlar men får så många olika svar 😅 Fick en fin, hederlig arméns hästfilt av en gammal bonde i byn. Ni som vet, ni vet. Det är...
2
Svar
31
· Visningar
1 432
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp