Jätteproblem med XP på Packard Bell

MissFideli

Trådstartare
När jag köpte dator för ca 3 år sen, köpte jag en Packard Bell, nått som jag ångrar bittert. Men nu har jag den iaf.
Fick med ME, som fungerade i omgångar och fick installeras om 2 ggr för att den började hänga sig, nått som tydligen inte är ovanligt för just ME.
Min pappa köpte då XP Home Edition istället, och sen vi uppgraderade till det är inget bra.
Ena USB-porten slutade fungera, men är igång igen nu. Mitt ADSL-modem (TopCom Webracer 851 PSTN) krånglar som 17 och efter 2 h i telefon med supporten fick vi ordning på det mesta, men mailen funkar fortfarande inte.
Använder Outlook Express 6, men trots att det är en fast uppkoppling jag sitter på, får jag upp Fjärranslutningsrutan. Trycker jag avbryt, så tar den inte emot mail heller och ansluta går ju inte eftersom det är ett ADSL-abonemang.

Vad 17 ska jag göra? Är det bara att ge upp och gå tillbaka till ME?

Info om datorn:
700 mHz
30 GB
128 MB ram

Snälla hjälp (och köp aldrig en PackardBell) !!
 
Inga problem detta fixar vi lätt!

Till att börja med så ska du som du säger inte använda någon fjärranslutning utan ansluta via nätverket. Eftersom du säger att ditt modem nu fungerar så antar jag att nätverket fungerar på ett riktigt sätt också. Jag antar också att dina kontouppgifter är rätt ifyllda i Outlook.

Börja med att gå in på Verktyg sedan Koton. Du väljer sedan det konto som problemet gäller och sedan Egenskaper. Sedan finns det en flik som heter Anslutning och där väljer du Lokalt Nätverk (LAN) och sedan kryssar du i rutan "Anslut alltid till det här kontot med".

Sedan ska du slippa fjärranslutningsrutan hoppas jag! Under förutsättning att ditt e-postkonto är rätt konfigurerat så borde du kunna ta emot och skicka mail nu!

Tror inte att problemen är beroende på fabrikatat på datorn, det kan iofs vara så att vissa komponenter inte trivs ihop med XP, det saknas drivrutiner och så där men jag sitter själv på en ungefär liknande maskin och har använt XP Pro ett bra tag utan några som helst problem, jättestabilt och relativt snabbt.
 
Nej, nått strular fortfarande. Jag kan inte skicka meddelanden?
Och jag har det lilla gulsvarta utropstecknet längst ner.
Nu då? Ska jag PM:a felmeddelandet?
 
Vad för leverantör har du satt som utgående (smtp)?
Dom flesta internetleverantörer tillåter bara att man skickar e-post med deras smtp inställning.
 
Ring dom på supporten och stör :devil:
Det skall funka alldeles utmärkt med xp på packard bell då jag har en själv ;)
Har flera mailkonton på tre olika ställen som jag laddar hem ifrån + skickar med.
 
Funkar nu.
Men Packard Bells support är så dyr, dom har mage att ta 10 kr/min. Även när man har garanti !!?? Vilket jag iofs inte ha längre, men det är ju inte första gången den här skrotburken strular.
 
Det var snarare internetleverantörens support jag syftade till :)
Backard Bell har inget med uppkoppling eller mail att göra såvidare det inte är fel på deras hårdvara.
Bra att det funkar som det skall :cool:
 
Mmm, leverantören ja :mad: Efter 2 h i telefon och nått fortfarande var fel, skyllde han på min förre internetleverantör och sade att dom hade lagt in en spää på min dator så det gick inte att göra nått om inte jag pratade med dom.
Ringde såklart upp Tele2 som jag hade först och dom blev alldeles tysta.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Efter att ha tröttnat på Me's krångel, köpte jag XP HomeEdition och uppgraderade efter instruktioner. Men nu funkar inte mitt ADSL-modem...
Svar
6
· Visningar
1 514
Senast: Bubben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp